    From: z...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Poprawka, sorry :(
    Date: 21 Jan 2003 17:42:33 +0100

    > No właśnie! Na ten temat nikt nie zabiera głosu, nawet TFI - a powinien.
    > Wygląda to na owiany tajemnicą biznes :(

    > Ustawa o funduszach inwestycyjnych
    > Art. 59. Przechowywane przez depozytariusza aktywa funduszu
    > inwestycyjnego albo wplaty dokonane na rachunek, o ktorym mowa w art.
    > 22 ust. 1 i art. 91b ust.1, nie moga byc przedmiotem egzekucji
    > kierowanej przeciwko depozytariuszowi lub podmiotom, o ktorych mowa w
    > art. 51 ust. 1 pkt 1, nie wchodza do masy upadlosci depozytariusza lub
    > tych podmiotow i nie moga byc objete postepowaniem ukladowym.

    Dziękuję za cytaty ustawy (aczkolwiek znam ją) :)
    Na zapisy tej ustawy powołują się TFI w rozdziałach o bezpieczeństwie lokat, w
    swych regulaminach.
    Mi natomiast brakuje informacji (powtarzam): *co z kasą w razie upadku banku?*

    Ustawa mówi ogólnikowo:
    "aktywa... nie mogą być przedmiotem egzekucji",
    "nie wchodzą do masy upadłości depozytariusza..."

    Biorąc za dobrą monetę takie sformułowania, możnaby się spodziewać różnych
    wariantów poupadkowych:
    * Wypłata depozytu klientowi w całości - tu pytania: według jakiego notowania
    liczone udziały; po jakim czasie od ogłoszenia upadłości wyłata znalazłaby się
    na rku właściciela; czy właściciel będzie pytany o zgodę na takie załatwienie
    sprawy ?
    * Przeniesienie jedn.u. do innego TFI (zakładam przypadek firmowanego TFI
    przez bany bank i upadek obu razem) - tu pytania: kto i wg. jakiego kryterium
    wybiera 'nowy' TFI; co z bieżącą wyceną j.u.; czy właściciel ma możliwość
    wyboru nowego miejsca lokacji ?

    Rozumię, że ustawy nie precyzują szczegółów - że są potrzebne przepisy
    wykonawcze. Takich na razie nie znalazłem..., a może są, a ja źle szukałem ?
    Inna rzecz, że szukałem przede wszystkim w opisach ofert (regulaminach) TFI, bo
    tam IMO powinno się znaleźć krótkie info o losach powierzonego majątku, w
    przypadkach krachu.

    Przeciętny in-spe-klient interesuje się, w pierwszej kolejności, spodziewanymi
    zyskami i bezpieczeństwem swego szmalu. Zwłaszcza klient, który na swej skórze
    doświadczył skutki plajty banku. Do takich klientów ja się zaliczam
    (B.Staropolski). :(

    > Pozdrawiam, Grzegorz

    Odwzajemniam :)
    zd.