eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki/Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie › Re: /Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
    From: SQLwiel <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: /Poczta Polska/ Bezpieczenstwo przekazu/wplaty na poczcie
    Date: Thu, 27 Jan 2011 11:20:45 +0100

    RobertS pisze:

    > a już z pewnością przez pocztę nie wysyła się przekazów, poza tym jak
    > mógł on zaginąć? to przecież nie list, który mógł komuś wypaść...
    > jeżeli kobieta wysłała kasę a ambasada jej nie odebrała to ktoś sobie
    > wypłacił?
    >
    > w końcu poczta nie doręcza tych samych banknotów, które ktoś wpłacił
    > tylko tę samą wartość...

    Nie mylcie przekazu pocztowego (do odbioru przez wylegitymowaną osobę w
    formie gotówki wypłaconej przez listonosza lub panienkę w okienku) z
    przelewem, który kosztuje 2,50 od nie-wiem-kiedy, a tym bardziej z
    gotówką przesłaną listem (bo tylko wtedy ktoś to mógł ukraść).
    Przekaz mógł dojść "po terminie", bo świstek od przekazu idzie jak list,
    fizycznie. I (chyba?) za to jest odszkodowanie.
    Kwota przekazu oczywiście "zginąć" nie mogła i zostanie/ła albo
    doręczona, albo oddana nadawcy.

    Każdy operator ogranicza swoją odpowiedzialność wyłącznie do określonego
    w regulaminie odszkodowania z wykluczeniem ewentualnych skutków
    niewywiązania się z umowy.
    To tylko w serialu "Parada oszustów" policja wespół z bankiem miała
    wypłacić odszkodowanie za "przepadłego" Rolls-Royce'a, ale to przed
    wojną było i chyba nie w Polsce.

    Czyżby jakiś bank płacił niebotyczne odszkodowania za niezrealizowany
    przelew? Niech mnie ktoś oświeci.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.