    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność telefonem BEZ google pay?
    Date: Fri, 26 Mar 2021 17:23:27 +0100

    Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup
    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    > piątek, 26 marca 2021 o 13:27:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
    [...]

    Nie bardzo juz lapie o co sie klocicie, ale

    [...]

    A czemu wszystkie? Losowy poda - moze akurat trafi w jakis aktywny i
    kupi na cudzy rachunek.
    A jak nie trafi ... podyktuje jeszcze raz, ciut inny.
    Jak i ten nie zadziala ... "to ja wygeneruje jeszcze raz".
    Jak i tym razem nie trafi ... to wyciagnie gotowke i zaplaci, albo
    powie "szkoda" i wyjdzie bez towaru.

    A poza tym kasjer moze sie pomylic, czy zlosliwie wbije zero wiecej
    ... i lepiej, jak klient widzi co potwierdza.

    Dokladnie. A przy bliku mamy tylko kod.

    >Ale tu nie chodzi "pewność że są 2 takie same", tylko o "pewnosć, że
    >nie
    ma 2 takich samych"

    Ale mowa o bliku czy innych tokenach ?

    W bliku duplikatow nie bedzie, bo centrala nie wygeneruje drugiego
    takiego samego w czasie obowiazywania pierwszego.

    A jak bedzie token bez lacznosci ... to skad wiadomo, czy klient chce
    placic, czy nie chce ?

    bank mogl zapamietac "ustawienie zegara tokena" od ostatniego kodu.
    Tzn jest np 12:35, klient podaje kod, ktory powinien byc z godziny
    12:33, bank to akceptuje, i sobie zapamietuje "klientowi sie zegar
    spoznia 2 minuty".
    Nastepnym razem doliczy i uwzgledni korekte przy sprawdzaniu.
    W razie watpliwosci mozna poprosic o nowy kod ... i ustalic roznice
    czasu dokladniej.

    >Centrala wie,że na 2 urządzeniach jest to samo (tak wyszło).
    >Ze sklepu przychodzi "kod:123456, kwota:17,0 PLN"
    >do którego z tych 2 urządzeń ma wysłać prośbę o potwierdzenie?

    No wlasnie - w Bliku kod musi byc unikalny ... w danym czasie.
    Token nie zadziala.

    >Ale ja nie twierdzę, że J2ME na to nie pozwala.
    >Twierdzę, że przypadek blika jest inny niż przypadek tokena
    >eurobanku.

    Dokladnie.

    A J2ME ... czy kiedys nie uzywano w takim celu ?
    A teraz juz nie, co sie dziwic - schylkowe technologie banku nie
    interesuja, a zreszta nie wiadomo na ile to by bezpieczne bylo.

    J.