  • Data: 2009-12-10 21:50:16
    Temat: Re: Pierwsza / najstarsza karta
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:hfrnmd$18c$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Tak, wspaniałe czasy off-line'u. Karta to była wtedy nowinka, mało gdzie
    > dawało się zapłacić, a o transakcjach zdalnych to w ogóle się na ogół nie
    > wiedziało, że istnieją. Bankomaty Powszechnej Kasy Oszczędności też
    > off-line. Limit to był limit dzienny i tyle.

    Hehe... bankomaty PKO BP to wtedy dzialaly stand alone. Offsety PINow i
    limity transakcji byly zapisywane na karcie. jakos nie narzekalem na liczbe
    punktow akceptujacych karty. Za to jak juz sie wpadlo w autoryzacje online
    to zwykle sie to konczylo telefonem do Centrum Autoryzacyjnego, bo linie
    modemowe byly ciagle zajete. Kasjer wtedy dyktowal numer karty, date
    waznosci i ID terminala, otrzymywal od ludka kod autoryzacji, ktory
    wklepywal do POSa. Ciekawostka bylo to, ze sprzedawca mogl wprowadzic numer
    karty z klawiatury, ale z tego co pamietam byla wtedy wymuszana autoryzacja
    glosowa. Autoryzacja glosowa dzialala wtedy nawet na VE. Co do transakcji
    zdalnych to pamietam, ze mialem ustawione stale zlecenie oplaty karta VE
    abonamentu za Canal+.

    Transakcje bezgotowkowe z mojej pierwszej karty charge byly obciazone 1%
    prowizja, ale oprocentowanie na rachunku bylo wtedy w okolicach 15%.

    MK
    MK