eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPOGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO › Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
  • Data: 2009-04-21 03:51:30
    Temat: Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > A teraz nie ma w Polsce euro, a co drugi bank przesciga sie w
    > podwyzszaniu oplat za przelewy, prowadzenie konta... A przoduje w tym
    > PKO BP.
    >
    > Masz na to jakies wytlumaczenie? Bo w krajach z euro tego nie zauwazono.

    chyba takie, że Polacy "lubią" przepłacać i jest jeszcze przyzwolenie
    społeczne na kolejne podwyżki.

    po drugie, kiedy widzę ceny w sklepie 9,99zł albo 49,99zł to jestem pewny
    że nie powstały one w oparciu o kalkulację kosztów, ale wg widzimisię
    osoby tworzącej cennik, "bo tak i już".

    po trzecie, ze studiów ekonomicznych wiem, że cena 9,99 itp. ma podbudowę
    psychologiczną i jest oparta na jakiś badaniach amerykańskich, które
    zajmowały się psychiką konsumenta-debila i kalkulacjami, jak go wycisnąć
    jak cytrynę. dlatego, jeśli widzę 0,99zł w cenniku Inteligo, to wiem, że
    oni wykorzystają KAŻDĄ okazję, aby człowieka złupić.

    Może to być kryzys, może to być euro, może to być zalamanie w nieruchomosciach
    może to być obamo-inflacja, może to być podwyżka cen ropy albo obniżka cen soli
    może to być katar prezesa zarządu banku, cokolwiek, byle okraść klienta...