  • Data: 2004-01-15 10:37:25
    Temat: Re: Ostrzezenie przed oszustami - fundacja "cieply kat"
    Od: MiKo <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca wrote:

    > mBank nic do tego nie ma. Wal do prokuratury, to jest próba
    > wyłudzenia.

    Wyslalem do KGP. Ponizej zamieszczam odpowiedz mBanku (widac ze wklejaja
    z automatu albo nie czytaja uwaznie maili - a zapewne jedno i drugie -
    bo nie prosilem o przeslanie mi jakichkolwiek danych osobowych). Polecam
    zwlaszcza ostatnie zdanie:

    Szanowny Panie

    Dziękujemy za przekazane informacje, jednakże mBank nie ma podstaw
    prawnych do udzielenia Panu informacji o właścicielu
    rachunku/transakcjach na rachunku (którego nie jest Pan posiadaczem ani
    pełnomocnikiem), obliguje nas do tego tajemnica bankowa. Niemniej
    jednak, mając na względzie regulacje kodeksu postępowania karnego
    (art.60 oraz 303 i 304) przypominamy o przysługującym uprawnieniu
    zgłoszenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na
    policję lub do prokuratury. Zapewniamy, że po otrzymaniu stosownych
    żądań organów uprawnionych będziemy współpracować i udzielać wszystkich
    możliwych informacji tym instytucjom tak, aby przyczynić się do
    wyjaśnienia sprawy w jak najkrótszym czasie.

    Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa
    ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora
    lub Policję. Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.
    § 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą
    działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub
    Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu
    powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ
    stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów
    przestępstwa.
    § 3. Zawiadomienie o przestępstwie, co do którego prowadzenie śledztwa
    jest obowiązkowe, lub własne dane świadczące o popełnieniu takiego
    przestępstwa Policja przekazuje wraz z zebranymi materiałami
    niezwłocznie prokuratorowi.

    Jednoczesnie informuje iz na dzien dzisiejszy w mBanku nie sa
    prowadzone rachunki dla Fundacji ani Stowarzyszen ( nie posiadamy takich
    rachunkow w ofercie).