    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opłaty za brak opłat
    Date: Sat, 19 Feb 2005 14:05:46 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@213.238.68.47

    > Czy nie było zatem oszustwem ze strony któregoś z banków zatajenie
    > informacji o kosztach?
    Jako klient też byłbym oburzony. Nie wiem czemu opłaty po drodze nie są
    znane. Kilka razy robiłem przelew zagraniczny i w banku skąd nadawałem nie
    byli w stanie powiedzieć czy i jakie opłaty będą pobrane po drodze.

    > zabrania czasem pobierania takich opłat? Dlaczego opłatą obciążany jest
    > sam
    > przelew, a nie konto nadawcy? żeby koszty ukryć przed klientem? Co, jeśli
    > przelewem płaciłem za usługę i mam dowód przelewu na żądaną kwotę, a
    > usługodawca twierdzi, że nie dostał pełnej zapłaty? Inną sprawą jest
    > drakońska wysokość prowizji.
    Na wszystkich formularzach przelewów zagranicznych jakie widziałem jest
    możliwość zaznaczenia kto ponosi opłaty: nadawca, odbiorca lub obie strony.
    Jest to decyzja nadawcy. Opłaty za przelewy zagraniczne rzeczywiście są
    wysokie, zwłaszcza dla małych kwot. Niedługo się to zmieni po wejściu
    Euroelixiru (marzec).