eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowy atak › Re: Nowy atak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowy atak
    Date: Tue, 17 Jan 2017 01:43:18 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 35
    Message-ID: <o5jpb7$1oum$1@gioia.aioe.org>
    References: <5878c924$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <yi8f8r9jlrmw$.1euglhgi5na7t$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <587ca3f3$0$650$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: 3w+6a8+8VGXsqa2328SxeQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: KNode/4.8.5
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:629036
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof Halasa wrote:

    [...]

    >
    > Natomiast "włamania na konto" mogą powstać także z winy banku (przy czym
    > klient może nie być w stanie tego dowieść), także z powodu umyślnego
    > działania banku lub jego pracowników. To bank jest także "autorem"
    > systemu dostępu do konta, a klient nie ma na to żadnego wpływu. Jeśli
    > system posiada dziury (możliwe ekonomicznie do "eksploatacji"), to niech
    > bank jest załata - przecież wiadomo że może to zrobić (także w sposób
    > sensowny ekonomicznie).

    To samo co napisałeś o dostępnie do konta dotyczy też kart - tam też jest
    system obsługiwany przez bank i jego pracowników?

    Jeżeli ktoś uważa, że jakaś Karyna bez żadnego wykształcenia może sobie na
    swoim komputerze - bez ochrony antywirusowej i niełatanym regulanie -
    pozwolić na zainstalowanie wirusa, podać mu numer komórki, tam zainstalować
    wirusa na Androida, a potem dać się okraść dzięki złamania tych podstawowych
    zasad bezpieczeństwa (to jest prawdziwy case klient kontra mBank), a potem
    iść do sądu i sądownie wygrać i zmusić bank do zwrotu setek tysięcy złotych
    (ten sam case sądowy), to jest - moim zdaniem - zwykłym debilem o poziomie
    intelektualnym tejże Karyny.

    Ogólnie głupotą jest w dzisiejszych czasach, że sąd przyklaskuje dowolnie
    głupiemu działaniu klienta (łamanie podstawowych zasad, jak np. zezwolenie
    na zainstalowanie aplikacji na telefonie oraz samodzielne zainstalowanie
    wirusa na komputerze) i rozstrzyga, że to bank ma się zabezpieczyć
    odpowiednio? Tylko jak? Skoro głupi klient i tak każde zabezpieczenie jest w
    stanie obejść.

    --
    Wysłane z pola.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1