-
Data: 2017-11-26 13:00:06
Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...
> [...]
>
>> Wojtku, odpowiedz bardzo prosto, co by było nei tak, gdybysmy
>> zapomnieli o pobieranie nr rachunku ze strony eskładki, zapomnieli
>> o jego automatycznym podmienianiu i banki wprowadziły jedna prosta
>> rzecz: przy probie wysłania przelewu na stary numer rachunku
>> pojawiłaby sie informacja:
>> -nr rachunku nieaktualny, prosze pobrac aktualny nr ze strony
>> eskładka.pl lub skontaktowac sie z oddziałem ZUS.
>> To tez byłby kłopot i jakies skomplikowane wdrozenie za pareset
>> tysiecy?
>
> Oczywiście. Ale tym razem nie po stronie banku a ZUSu.
> W takiej sytuacji masz ~1-2 mln osób, które nie wiedzą gdzie mają
> wpłacić i muszą się tego dowiedzieć.
>
> 1/ System który nie padnie od tego że 200 tys. osób "na raz"
> (załóżmy, że w ciągu pół godziny) będzie chciało się dowiedzieć jaki
> ma numer rachunku kosztuje odpowiednio więcej.
>
Jezeli zakładamy ze wszyscy robia deklaracje dokładnie 10 i dokłanie 15
to juz teraz pue.zus ma w tych dniach obciazenie.
I to o wiele wieksze niz wpisanie nip i na tej podstawie podanie nr
konta.
Wczytanie deklaracji, weryfikacja (tak, odbywa sie w locie),
zatwierdzenie, odczytywanie itp.
> A jak już padnie, to gwarantuję Ci, że danego dnia nie wstanie za
> szybko, bo kolejka osób chcących się dowiedzieć (i wciskających tzw.
> F5) będzie rosła i będzie skutecznie zapychać system. [1]
>
To jest oczywiste.
Trzeba to zrobic tak zeby nie padło.
> 2/ Obsługa telefoniczna choćby 200 tys. osób w jeden dzień osób
> oznacza niesamowitą logistykę i koszty. Wystarczą proste założenia:
> - 1 osoba jest obsługiwana przez 5 minut (weryfikacja danych,
> sprawdzenie numeru itd). - w godzinę obsłużysz 12 osób
> - w osiem godzin obsłużysz 96 osób jeśli pracujesz jak automat, nie
> masz
> przerwy na kawę/herbatę i wszystko idzie bezproblemowo
>
> Zadanie matematyczne: ile trzeba zatrudnić telefonistek aby
> odpowiedzieć 200 tys. osobom jaki mają numer rachunku i jaką trzeba
> do tego zamówić infrastrukturę. Czas start.
>
Kilka postów wczesniej twierdziłes ze sprawdzenie 300 tysiecy zwrotek
które wrociły ze wzgledu na nie odebranie to bedzie bezkosztowa operacja
wykonana przez obecnych pracowników zus w ramach ich czasu pracy...
A sprawdzenie adresu, wysłanie ponownie (tym razem juz pewne przy
czesciowo recznej adresacji, kopertowaniu etc) to troche bardziej
czasochłonny proces.
Co do samego czasu osłbugi - mysle ze 3 minuty w zupełnosci wystarcza.
- dzien dobry, chce poznac swój indywidualny numer rachunku
- poprosze nip
- nr konta to:
> 3/ Obsługa w oddziale, patrz punkt 2/
>
> Oczywiście możesz zakładać, że ludzie nie robią wszystkiego na
> ostatnią chwilę, ale obawiam się że to jest naiwność. Do zatkania
> systemu myślę spokojnie wystarczy te 10% obywateli chcących się "na
> raz dowiedzieć" gdzie mają wpłacić.
>
Oczywiscie ze czesc robi na ostatnia chwile.
Niemniej nie sadze zeby 10% zatkało system, skoro teraz zapewne tez robia
na ostatnia chwile a jednak pue.zus nie zatykaja a tam jest potrzebne o
wiele wiecej mocy systemu na obsłuzenie pojedynczego płatnika.
> [1] Tak, Facebook, czy KIR potrafią obsłużyć w zakresie swoich
> systemów nawet znacznie więcej, ale oni jednak na swoją
> infrastrukturę *troszkę* pieniążków wydają.
>
Bingo - to moze wykupić u facebooka powiadomienie?!
W TV reklamy leca, tez pewnie nie za darmo wiec dlaczego nie facebook? :)
Widzisz, jak troche wyskoczy sie z szufladek, to sie od razu ciekawe
pomysły pojawiaja!
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 13:50 Budzik
- 26.11.17 14:02 Kamil Jońca
- 26.11.17 14:29 Budzik
- 26.11.17 15:27 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:34 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:43 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:55 Wojciech Bancer
- 26.11.17 15:57 Wojciech Bancer
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 16:37 Budzik
- 26.11.17 17:01 Wojciech Bancer
- 26.11.17 17:06 Wojciech Bancer
Najnowsze wątki z tej grupy
- Citek i "wymagane działanie"
- Mentzen: Nie macie pojęcia o kryptowalutach, a chcecie decydować o ich przyszłości!
- iKO
- Alior zmiana logowania
- paragony grozy
- Znalazłem pieniądze przed bankiem - Absurdalny monolog o absurdalnym pytaniu. YES:)odc.909
- Kuczyński twierdzi że WIBOR nie jest do ruszenia w sądach
- zarobki w 1995r
- Jestem pod wrażeniem. Komputery bankowe w łikendy nie odpoczywają ;-)
- Czy zwrot na kartę zmniejsza kwotę wydatków powodujących niepobieranie opłat za obsługę?
- Po tych dronach to gotówki w obrocie będzie jeszcze więcej
- gotówka wraca do łask
- pesel do konta walutowego?
- Googlepay a Paypal w PL
- zabawa w obligacje
Najnowsze wątki
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-09-25 Mentzen: Nie macie pojęcia o kryptowalutach, a chcecie decydować o ich przyszłości!
- 2025-09-25 iKO
- 2025-09-24 Alior zmiana logowania
- 2025-09-23 paragony grozy
- 2025-09-23 Znalazłem pieniądze przed bankiem - Absurdalny monolog o absurdalnym pytaniu. YES:)odc.909
- 2025-09-18 Kuczyński twierdzi że WIBOR nie jest do ruszenia w sądach
- 2025-09-14 zarobki w 1995r
- 2025-09-13 Jestem pod wrażeniem. Komputery bankowe w łikendy nie odpoczywają ;-)
- 2025-09-12 Czy zwrot na kartę zmniejsza kwotę wydatków powodujących niepobieranie opłat za obsługę?
- 2025-09-10 Po tych dronach to gotówki w obrocie będzie jeszcze więcej
- 2025-09-06 gotówka wraca do łask
- 2025-08-25 pesel do konta walutowego?
- 2025-08-24 Googlepay a Paypal w PL
- 2025-08-23 zabawa w obligacje