    From: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nieudana próba logowania - getinBank
    Date: Wed, 5 May 2010 15:05:02 +0000 (UTC)

    W artykule <4be1292b$0$17084$65785112@news.neostrada.pl>, Ziemovit napisał(a):

    > Co jakiś czas (raz na miesiąc) dostaję informację via SMS o nieudanym
    > logowaniu. Rzecz w tym, że w tym czasie nawet nie jestem w pobliżu
    > komputera.
    >
    > Czy może to być próba włamania na konto? Gdzie można to ewentualnie zgłosić?
    > Czy ktoś się już z czymś takim spotkał.

    Albo próba włamania, albo pomyłka człowieka.
    Ostatnio sam chciałem się zalogować do konta (nie był to getin) i wpisuję
    raz login i hasło - niepoprawne. Ok, może się pomyliłem - zdaża się
    (tym bardziej, że jeśli zbyt szybko wpisuję hasło w kratki, to system
    się gubi i _zawsze_ zgłasza błąd logowania).
    Drugi raz (zwracając szczególną uwagę na hasło) - błąd.
    Coś mi nie grało - poszedłem sprawdzić login i... zrobiłem literówkę
    i logowałem się na czyjeś konto. Wpisałem poprawny login i wszedł.
    Nie było to celowe, lecz normalna pomyłka. Jeśli właściciel konta,
    którego wpisałem błędnie login miał powiadomienie o logowaniu,
    pewnie się poddenerwował (za 2 błędne próby).

    PS: a teraz już czysto informatycznie:
    sprawdź w dzienniku zdarzeń swojego systemu, czy w danej chwili
    był on włączony i czy ktoś na nim pracował (eventlog i historia
    przeglądarki dla Windowsa lub syslog/messages i historia przeglądarki
    dla Linuksa).
    Jeśli data i godzina pokryje się, wówczas będziesz miał pewność, że to
    ktoś od Ciebie (korzystający z Twojego/wspólnego komputera).
    A ponieważ jest to już NTG, dlatego kontynuuj temat na odpowiedniej
    grupie.

    Jacek