eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNest bank - brak środków na koncie :) › Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
  • X-Received: by 2002:a9d:23a1:: with SMTP id t30mr4212111otb.253.1584460783152; Tue,
    17 Mar 2020 08:59:43 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a9d:23a1:: with SMTP id t30mr4212111otb.253.1584460783152; Tue,
    17 Mar 2020 08:59:43 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!82.197.223.10
    6.MISMATCH!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweak.nl!209.85.160.216.MISMATCH!news
    -out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.
    com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 17 Mar 2020 08:59:42 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5e70ed4e$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <r4ps23$bg0$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <r4psnq$bqa$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <5e70b81b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5e70ed4e$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Tue, 17 Mar 2020 15:59:43 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:650105
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:31:28 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2020-03-17 o 14:10, Dawid Rutkowski pisze:
    >
    > > Zaś ogólnie reklamuje się tak samo debetówki i kredytówki (o "szybkich
    przelewach" czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z
    używania kredytówek jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega
    reklamacji kasa banku, a nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do
    zakładania na newsach wątków o głupim tytule ;P
    > >
    >
    > W praktyce kwotę będziesz musiał spłacić zanim rozpatrzą reklamację, więc
    > blokowanie kwoty banku jest czysto iluzoryczne.

    O nie nie.
    Po pierwsze, jak mówimy właśnie o blokowaniu - czyli o tym, z czym zetknął się OP -
    czyli szczególnie błędnym blokowaniu, np. podwójnym.

    Zablokowana jest kasa z kredytu, a nie Twoja - to w wariancie, gdy wydasz kartą
    połowę tego, co masz na koncie, a zablokują (powiedzmy na 2 tygodnie) podwójnie.

    A jeśli chcesz wydać tyle, ile masz na koncie, to przy podwójnym blokowaniu wydasz
    połowę, a na resztę czekaj. Zaś przy kredytówce limit kredytu zwykle sporo większy
    niż wydatki, więc jest spory margines na błędy.

    Do tego to tylko blokada - więc nic spłacać nie musisz.
    A nawet jakby się podwójnie rozliczyło, to też nie musisz spłacać - w ramach
    reklamacji anulowane są też naliczone odsetki (oczywiście jeśli w GP spłacisz to, co
    się naprawdę należało).

    > Już się mnie chyba kiedyś tu pytałeś jakie banki mają/miały w ogole taki
    > zapis w regulaminie dający szansę, że reklamacja nie blokuje mojej kasy.
    > Tylko Pekao i Citek w 2013 czy 2014 tak miały, że była możliwość uznania
    > rachunku karty kwotą sporną - cała reszta banków miała w regulaminie
    > twardo napisane, że najpierw spłata zgodnie z regulaminem i wyciągiem a
    > potem jak reklamacje uznamy, to się wyprostuje.
    > Sprawdziłem teraz te regualminy Pekao (wprowadził jeden czterostronicowy
    > regulamin reklamacji) i przeglądałem niedawno regulamin Simlicity i nie
    > widzę, żeby
    > w obu tych bankach było tak jak myślisz.
    > Więc pod tym względem jest tak samo jak w debetówce - najpierw Ty
    > zapłacisz i tyle.

    Nawet jeśli - to masz na to zapłacenie min. 21 dni - a obecnie (dzięki PSD2) na
    rozpatrzenie reklamacje transakcji kartowych banki mają 15 dni.
    A nie jest tak, że nagle zostajesz bez kasy i czekasz, aż oddadzą.
    Nie lepiej?

    A do tego coś mi się kołacze - ale ręki sobie nie dam uciąć, bo zaraz na rower
    wsiadam - że PSD2 albo coś w podobie wprowadziło wymaganie zwrotu kasy od razu - a
    ew. bank może sobie ją ponownie zabrać, jeśli reklamacja okaże się bezzasadna.

    To oczywiście prawie zrównuje debetówki z kredytówkami - ale kredytówki wciąż mają
    przewagę tego czasu między wystąpieniem błędu a zwróceniem kasy - bo to też jednak
    potrwa dzień-dwa - a może być kłopotliwe j.w.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1