  • Data: 2018-12-30 20:55:33
    Temat: Re: Nadmierne wydatki spowodowane kartę kredytową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-30 o 14:22, cef pisze:

    > Ja tak się domyślam, że gdzieś tam zasłyszałeś jak ktoś powiedział,
    > że słyszał...

    > Dlatego byłoby dobrze podać choc jeden przykład leku,
    > którego koszt produkcji jest znany/policzalny/do oszacowania
    > i wynosi ok 1 zł
    > i skonfrontować to z ceną rynkową/dystrybucji.

    Aspirin 500mg 20 sztuk, 20,39zł, czyli 2,03zł/gram
    Aspiryma w Walmarcie, 325mg, 500 sztuk, 3,64$, czyli 0,085 grosza za gram.

    U nas 24 razy drożej.

    > A i to będzie trudne, bo cena jak sam zauważasz oprócz twardego bilansu
    > kosztów produkcji zależy też od marketingu
    > oraz zapotrzebowania na dany lek
    > (powszechności schorzenia) i związanej z tym skali produkcji.

    Dlatego podałem lek powszechnie znany.

    Co nie zmienia faktu, że - jak widzisz - cena produkcji ma się dowolnie
    do ceny sprzedaży, bo ta druga zależy właściwie od tego, na ile, z
    pomocą monopolu stanowionego przez państwo - da się oskubać biednego
    chorego.

    --
    Liwiusz