    From: Jarek Dukat <n...@f...news>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kursy kupna/sprzedazy CHF w KredytBanku i mBanku
    Date: Sat, 22 Apr 2006 20:58:39 +0200

    Jacek Popławski wrote:

    > Mam konta akurat w tych bankach i przymierzam się do kredytu
    > hipotecznego, czy możesz napisać co do tej pory udało Ci się porównać?

    Ja w tej chwili szukam kredytu na zakup dzialki budowlanej z perspektywa
    podwyzszenia na budowe domu. Finansowanie 100% inwestycji, CHF, mozliwie
    dlugi okres splaty.

    Warunki z rozmow z bankami i doradca z expandera przemawiaja na korzysc
    mBanku (przy kwocie kredytu 100000 zl na zakup dzialki):

    Oprocentowanie:
    mBank: 2,95% (lub 2,75% z promocja "Ladny Dom")
    KB: 3,5%

    Prowizja
    mBank 1,3%
    KB 1,35%

    Maksymalny okres kredytowania przy braku wkladu wlasnego:
    mBank 30 lat
    KB 20 lat

    Kurs CHF w mBanku tez korzystniejszy patrzac na tabelki ze stron:

    http://www.kredytbank.pl/kursy_walut/
    http://www.brebank.pl/ekonomia/index.jhtml

    Jedyne co w tej chwili sklania mnie jeszcze do brania pod uwage oferty
    KB to ich duzo elastyczniejsze wyliczanie zdolnosci kredytowej. mBank
    jest pod tym wzgledem bardzo rygorystyczny i obawiam sie, ze moze mi nie
    wyjsc odpowiednia zdolnosc do podwyzszenia kredytu na budowe domu. Z
    rozmowy z pracownikiem KB wynika, ze kwota, ktora mnie interesuje nie
    powinna stanowic zadnego problemu.

    Mimo wszystko prawie na pewno zdecyduje sie jednak na oferte mBanku. W
    KB nie mam teraz konta i w przypadku kredytu musialbym je tam zalozyc i
    przeniesc dochody na to konto, aby byc potraktowanym jako "staly" klient
    (nizsze oprocentowanie). Raczej sie na to nie zdecyduje. Awaryjnie
    pozostanie mi PKO BP, w ktorym splacam jeszcze koncowke kredytu na
    mieszkanie, a rowniez wyliczaja zdolnosc bardzo elastycznie (tylko
    warunki maja katastrofalne - na dzialke dostalem propozycje w CHF 3,73%
    - z trudnoscia powstrzymlem sie od wysmiania pani w banku gdy mi o tym
    powiedziala).

    Jarek