    From: gollum <n...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt konsolidacyjny bez wpisu w BIK
    Date: Tue, 19 Aug 2008 13:52:39 +0200

    > Polbank zagwarantuje, ze kredyt nie znajdzie sie w BIKu? takie
    przypadki są możliwe, ale raczej przy mniejszych kwotach...

    Posiadam kredyt bezpieczny w Polbanku od ponad 2 lat (limit kredytu to
    ponad 20tys zł), do dzisiaj nie ma go w BIKu, stąd wnioskuję, że tych
    kredytów do BIKu nie podają (aczkolwiek przy przyznawaniu kredytu BIK
    sprawdzają).

    > poza tym jak to sobie wyobrazasz? zlozysz wniosek o kr. hipo. i
    zataisz jedno z zobowiazan?
    > a wyobraz sobie co byloby, gdy to przypadkiem wyszlo (rozne są
    sytuacje)...bank moglby zażądać dodatkowego zabezpieczenia albo
    natychmiast wypowiedziec umowe kredytu ;-(

    Nie do końca chodzi o to, aby zataić te zobowiązania. W chwili obecnej
    posiadam kilka kredytów, suma spłacanych rat wynosi około 1500zł.
    Chciałbym zmniejszyć te raty, właśnie poprzez kredyt konsolidacyjny, do
    około 700-800zł, oczywiście kosztem wydłużenia okresu kredytowania, i
    dodatkowo złożyć wniosek o kredyt hipoteczny, wpisując we wniosku jak
    najbardziej prawdziwą wysokość spłacanych rat.

    Z tego co wiem, Polbank ma dość elastyczną ofertę i być może jest taka
    opcja, aby połączyć kredyt konsolidacyjny z hipotecznym (na budowę domu,
    wraz z zakupem działki), ale bez wkładu własnego to byłaby chyba zbyt
    atrakcyjna oferta na polskim rynku. Właśnie dlatego wolę skonsolidować
    kredyty, a gotówkę zostawić na wkład własny.