  • Data: 2008-05-17 08:25:43
    Temat: Re: Kolejny ZONK z Getinbankiem...
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> wrote in message
    news:482e88a1$1@news.home.net.pl...

    > To tylko pozory - nie ma to dla Ciebie znaczenia bo nastąpiła znaczna
    > dewaluacja CHF, a więc jesteś zadowolony, że wysokość kredytu w
    > przeliczeniu na PLN również uległa zmniejszeniu. Ale gdyby CHF nie stracił
    > na wartości albo nawet zdrożał też byłbyś taki wyrozumiały dla banków? Nie
    > sądzę...

    To nie ma najmniejszego znaczenia czy kurs spadnie czy wzrosni. Bank kupil
    ode mnie CHF kilka lat temu, jakie znaczenie ma dla mnie to po jakim kursie
    teraz kupuje?

    > Banki twierdzą, że kredyty są bardzo tanie i wg umowy są. Ale żeby sobie
    > odbić niską marżę zwiększają spread, czyli zmniejszają kurs kupna, a
    > zwiększają kurs sprzedaży. Kurs sprzedaży dla Ciebie jest bardzo ważny bo
    > wg niego spłacasz kredyt. I tym prostym sposobem teoretycznie tani kredyt
    > staje się nieco droższy...

    Hehe... a jakby bank zmniejszyl spread kupujac walute drozej to bylbys
    szczesliwy? Ludzie ciagle pisza o tym nieszczesnym spreadzie i o tym, ze
    bank na tym zarabia wiecej niz kiedys. Oczywiscie wszyscy patrza na roznice
    procentowa. Dlaczego nie patrzy sie na nominalna wartosc miedzy kursem kupna
    oraz sprzedazy? Skad to przeswiadczenie, ze banki powinny zarabiac coraz
    mniej? Skad zalozenie, ze jesli spread bedzie mniejszy to automatycznie
    kredyt bedzie tanszy?
    Za zrozumialy potraktowalbyc zarzut, ze jakis bank ma bardzo wysoki kurs
    sprzedazy waluty, albo bardzo niski kurs skupu, ale jakos tego sie nie
    podnosi. Piszesie tylko o tym, ze spread jest duzy.

    MK