  • Data: 2008-05-17 07:26:23
    Temat: Re: Kolejny ZONK z Getinbankiem...
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MK pisze:
    > Taaa... Tak sie zastanawiam, wzialem kredyt 8 lat temu, bank mi
    > przewalutowal po kursie 2,5712, teraz spracalem rate wg kursu 2,1581.
    > Jakie znaczenie ma dla mnie po jakim kursie bank kupuje teraz CHF? A
    > jakie znaczenie bedzie to mialo za 5 lat? Spread ma niewatpliwie
    > znaczenie dla kredytow krotkoterminowych, dla dlugoterminowych
    > wazniejsze sa wahania kursowe, a nie wahania spreadu.
    To tylko pozory - nie ma to dla Ciebie znaczenia bo nastąpiła znaczna
    dewaluacja CHF, a więc jesteś zadowolony, że wysokość kredytu w
    przeliczeniu na PLN również uległa zmniejszeniu. Ale gdyby CHF nie
    stracił na wartości albo nawet zdrożał też byłbyś taki wyrozumiały dla
    banków? Nie sądzę...

    Banki twierdzą, że kredyty są bardzo tanie i wg umowy są. Ale żeby sobie
    odbić niską marżę zwiększają spread, czyli zmniejszają kurs kupna, a
    zwiększają kurs sprzedaży. Kurs sprzedaży dla Ciebie jest bardzo ważny
    bo wg niego spłacasz kredyt. I tym prostym sposobem teoretycznie tani
    kredyt staje się nieco droższy...