    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa - co polecacie?
    Date: Thu, 09 May 2002 00:39:35 +0200

    Szymon wrote:

    > owszem.
    >
    > Alez ono jest bezplatne!

    Widzisz, na podstawie tego, co kolega napisał, to wynika jedno: albo
    studiuje finanse słabo, albo bardzo dobrze. Ja IMHO, skłaniam się jednak
    ku ocenie, że bardzo dobrze. Nie ma czegoś takiego, jak konto bezpłatne.
    Sztandarowy przykład (mB) jest bezpłatny w pewnych specyficznych
    okolicznościach. Np. dla mojego kolegi z pracy polegają one na tym, że
    opłata za łacze stałe jest ponoszona przez jego pracodawcę, podobnie
    rozwiązane jest zagadnienie umieszczenia na koncie pieniędzy. Bank,
    będąc "on line" jest jednocześnie super, bo utrudnione jest wykonanie
    debetu - może jednak okazać się "nie super" w przypadku konserwacji
    systemu i konieczności pojechania do domu taksówką po gotówkę, by
    zapłacić za zatankowane paliwo (z powodu nie działającej karty). Może
    okazać się, że utrzymanie konta będzie kosztowało kilkadziesiąt złotych.
    Pozwolę sobie skomentować inny słowotwórczy wybryk bankowej nowomowy z
    tytułu wątku: "karta kredytowa". Bardziej odpowiednie byłoby określenie:
    karta turbo karnoodsetkowa.

    Dogbert