  • Data: 2007-02-28 20:58:16
    Temat: Re: KK ilosc i limity
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtaszek <...@...pl> writes:

    > denerwuje mnie w przypadku kart kredytowych, podobnie jak w przypadku
    > wielu innych umow, ze maczkiem wypisuje sie sto milionow
    > niepotrzebnych paragrafow, a te najwazniejsze sa ukryte

    Ukryte paragrafy? Podejrzane.

    > to jest naciaganie ludzi, to sa nieuczciwe umowy, poza tym wiekszosci
    > ludzi karty kredytowe i debety nie sa potrzebne, te drugie powinny byc
    > wlasciwie zakazane

    Z debetu nie korzystam, bo sa oczywiscie zbyt drogie, ale KK jest
    rzecza bardzo przydatna, biorac pod uwage jej np. roczny koszt.

    > tlustym drukiem, wielka czcionka, powinno byc napisane w umowie:
    > 1. karta jest bezplatna ale tylko w pierwszym roku, potem za nia placisz

    Przeciez wszyscy i tak o tym wiedza, zreszta po roku tez mozna nie
    placic.

    > 2. karta nie sluzy do wybierania gotowki w bankomatach

    Sam nie stosowalem, ale znam przypadki, w ktorych bylo to jedyne
    sensowne rozwiazanie. Nie na dluzsza mete, oczywiscie.

    > 3. masz xx dni na splate kredytu, jezeli tego nie zrobisz to placisz
    > odsetki od dnia zakupu, od calej kwoty

    Przeciez to jest w umowie zwykle wyraznie napisane. Trzeba splacac
    w GP.

    Za to dostajesz do reki cos, dzieki czemu mozesz na calym tzw.
    "cywilizowanym" swiecie szybko dysponowac potrzebnymi Ci pieniedzmi,
    w ilosci przekraczajacej np. miesieczne dochody, posiadane
    oszczednosci i/lub tylko posiadana gotowke w walucie danego panstwa,
    i wiesz ze masz ok. miesiaca na splate, jesli nie chcesz placic
    odsetek.
    --
    Krzysztof Halasa