eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy. › Re: Jakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy.
  • Data: 2008-03-12 01:25:23
    Temat: Re: Jakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy.
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl> szukaj wiadomości tego autora

    smE pisze:

    > Hmmm, nie wiem w jakim banku ma konto, podejrzewam, że to będzie coś
    > związanego z Kredyt Bankiem. Zrozumiałbym gdybym musial zaplacić swojemu
    > bankowi, ale dlaczego mam płacić pośrednikowi?

    To jest tak zorganizowane że ty nie płacisz pośrednikom tylko oni sobie
    odliczają prowizje bezpośrednio od kwoty którą przekazują.
    Efekt netto ten sam ale zapłata przez nadającego potrafi znacznie (nawet
    kilkukrotnie) podnieść całkowity koszt przelewu.

    To chyba dlatego że wymaga zorganizowania równoległego ruchu faktur
    (albo innych papierów) w kierunku przeciwnym do przelewu - bo nikt nie
    potrafi przewidzieć kwoty prowizji.
    A jeśli potrafi to słono sobie za to liczy.

    Aby nie nabijać kasy bankom domyślnym sposobem płatności jest pokrywanie
    kosztów przez odbiorcę.
    I dlatego instytucje przekazujące kasę między granicami maja się dobrze:)

    Rozwiązaniem dla ciebie jest doliczanie kontrahentowi prowizji od
    poprzedniego przekazu do następnej faktury lub wprost w cenę
    towaru/usługi (jeśli pokrywasz prowizję z własnej kieszeni to i tak de
    facto wliczasz ją w cenę:) ).

    Pzdr.