eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy. › Re: Jakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy.
  • Data: 2008-03-12 20:46:57
    Temat: Re: Jakie są sposoby na uniknięcie prowizji przy przelewach z zagranicy.
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik smE napisał:
    > Dzisiaj dostałem przelew od kontrahenta belgiskiego. Podałem konto w
    > mBanku, bo myślałem, że żadnych prowizji sobie nie policzą. Po zalogowaniu
    > na konto w tytule przelewu była informacja o potrąceniu prowizji przez KB w
    > wysokości 50zł.
    > Czy są jakieś sposoby aby takich prowizji uniknąć? Rozumiem, że ta prowizja
    > jest za pośrednictwo?

    Hm, ja przelewam do mBanku (konto walutowe) i BZWBK (zwykłe złotowe
    konto24.pl) z belgijskiego ING i nigdy nie miałem pobieranych żadnych
    opłat, zarówno po stronie belgijskiej i polskiej. Warunek jest jeden:
    jako typ płatności muszę wybrać "European Payment", czyli przelew
    międzynarodowy z opcją płatności SHA (ewentualne prowizje każdy płaci
    swojemu bankowi), przelew nie może być określony jako "Urgent". kwota
    nie może przekraczać bodaj 10k EUR, musi być podany kod SWIFT i rachunek
    musi być podany w formacie IBAN.
    Sprawdziłem na szybkiego na stronach KBC, przelewy europejskie mają za free.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl