    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki bank dla spółki z o.o.?
    Date: Fri, 29 Nov 2002 11:11:18 +0100

    > Powiesz nam tu co wybrałeś?
    > Chętnie posłucham też dlaczego to a nie co innego...

    Nie zdecydowałem jeszcze, wiem jak wygląda współpraca z Pekao SA, BIG
    BG, Handlowym (d. Citi), trochę DB. BRE znam tylko od strony detalicznej.
    Ostateczną decyzję podejmę po wizytach w oddziałach, bo ze stron firm
    ustalić wszystkie koszty w sposób pewny jest praktycznie niemożliwe.
    DB biorę pod uwagę, bo mam niemieckiego partnera i byłby to gest w jego
    stronę. Firma, z któą mam umowę jest na tyle duża, że dla banku jej
    opinia o mnie może mieć znaczenie. Dostęp do konta wydaje się być OK.
    Do Handlowego mam sentyment, bo udzielił kredytu firmie, w której
    pracowałem, gdy inny bank, po dziesięciu latach współpracy odmówił, bez
    podania przyczyny. Byli elastyczni, a firma dzięki kredytowi przetrwała.
    Przeżyłem burdel i niekompetencję przy transformacji Citi > BH, ale jak
    ktoś ratuje ci dupę, to nie pytasz, czy rano mył zęby. Można z nimi,
    przy pewnym poziomie obrotów wynegocjować dobre kursy na płatności
    zagraniczne - w przyszłości będzie to miało dla mie duże znaczenie.
    Biorę pod uwagę także fakt, że Citi jest powszechnie znany, a Handlowy
    ma tradycje w obsłudze transakcji zagranicznych.
    Z Pekao SA mam nienajgorsze doświadczenia, chociaż są sztywni i nieco
    drodzy, ale wbrew temu, co sądzi wiele osób potrafią zrobić coś
    niestandardowo, trzeba wiedzieć, jak ich o to pytać (i kogo).
    BRE biorę pod uwagę ze względu na przywiązywanie wagi do szybkiego
    wprowadzania w życie zdobyczy techniki, dobrą opinię i rzetelność w
    staraniach, dotyczących informacji o produktach i opłatach. Nic mnie
    bowiem tak nie jeży,jak opłaty i prowizje wprowadzane po cichu i za
    plecami klienta.
    Będzie albo BRE albo DB, zdecyduję, jak napisałem, po bezpośredniej
    rozmowie.

    Pzdr: Dogbert