  • Data: 2004-02-05 16:17:31
    Temat: Re: Jak korzystać z kalkulatora w expanderze
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Niestety nie widzę możliwości dostosowania danych do kalkulatora

    > http://www.expander.pl/expander/index.jsp?layout=1&p
    age=chooseCurrencyLoan

    tak aby wyznaczał koszt długoterminowych kredytów uzwględniając wprowadzenie
    EURO. Ja taki program w Excelu (korzystając z Solvera) napisałem. Poniżej
    podaje wyniki dla konkretnej jednej sytuacji.

    1. Kredyt 100.000 PLN
    2. Okres kredytowania - 25 lat
    3. Liczba lat do wprowadzenia EURO - 6
    4. Kurs kupna dewiz PKOBP (z 04.02) - 2,9943
    5. Kurs sprzedaży dewiz PKOBP (z 04.02) - 3,1041
    6. Oprocentowanie kredytu w PLN - 7,0%
    7. Oprocentowanie kredytu w CHF - 3,5%
    8. O ile procent będzie mniejszy kurs średni NBP dla CHF od kursu sprzedaży w
    momencie wprowadzenia EURO - 2%
    9. Oprocentowanie kredytów po wejściu do strefy EURO - 3%

    Dla tych danych poszukuje kursu sprzedaży dewiz za 6 lat, takiego aby łączne
    koszty obu kredytów były porównywalne. Koszty te wyrażone są w PLN. Metodologię
    liczenia kosztów przedstawiłem w innym wątku.
    Wyniki:
    **********************
    Szukany kurs sprzedaży dewiz (CHF) za 6 lat - 3,4996
    ***********************
    Kredyt w PLN
    Łączny koszt kredytu - 158.785
    Koszty poniesione przed wprowadzeniem EURO - 61.030
    Pozostały kapitał - 76.000
    Koszty spłat odsetek z pozostałego kapitału - 21.755
    Kredyt w CHF
    Łączny koszt kredytu - 158.785
    Koszty poniesione przed wprowadzeniem EURO - 46.818
    Pozostały kapitał - 87.049
    Koszty spłat odsetek z pozostałego kapitału - 24.918

    Pozdrowienia Tensor1
    PS1. Dobrze by było, gdyby ktoś taki kalkulator udostępnił publicznie. Jeżeli
    jest tym zainteresowany, to mogę udzielić wszelkich (w miarę mojego czasu)
    dodatkowych wyjaśnień. Ja tego robił nie będę. Jeżeli jednak ktoś na forum
    grupy poda konkretne inne parametry kredytu (wyspecyfikowane w punktach 1-9),
    to mu policzę.

    PS2. UWAGA TECHNICZNA. Kursy sprzedaży w poszczególnych ratach są aproksymowane
    funkcją liniową wyznaczoną na bazie początkowego i końcowego kursu sprzedaży.

    PS3. Może w powyższym poście jest jakaś literówka (na pewno) lub "cyfrówka" za
    co bardzo z góry przepraszam.