  • Data: 2021-01-04 09:09:26
    Temat: Re: Idea -> Pekao SA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 3 Jan 2021 19:37:38 +0100, Arek napisał(a):

    > Raczej nie odpuszczą. Ew. zmuszą do sprzedaży za grosze podobnie
    > jak było z FM bankiem (obecnie Nest), tylko wtedy pretekst był inny
    > - formalny.

    Teraz tez bedzie formalny? Jakis podejrzany typ zasiada w RN ? :-)
    A ten typ w ogole przyjezdza na posiedzenia RN ... czy w dobie
    koronawirusa juz nie trzeba przyjezdzac ?

    > Albo jak z SK Bankiem - położono bank w dobrej kondycji (podobnie
    > poszło o wysokość zabezpieczenia kredytów - udzielonych wg banku
    > różnym podmiotom, wg KNF jednemu). Dopiero po kilku latach ogłoszono,
    > że kredyty mogły być dla wyłudzaczy z którymi pracownicy banku
    > współpracowali.

    Czy tak polozono w bank w dobrej kondycji ... nie wiadomo, jak to z
    tymi kredytami bylo - splacane, czy nie splacane.

    Albo jak czytam - bank sprzedal zle kredyty firmie windykacyjnej po
    dobrej cenie. No i swietnie ... tylko nie sprzedal za gotowke, a
    platnosc mial otrzymac gdy kredytobiorcy splaca swoje kredyty.
    A do tego czasu ... spodziewana platnosc wisi w aktywach.

    BFG sie cos nie chwali, ile mu syndyk SK Banku wyplaca ...

    Ostatnio mielismy przejecie PBS, ktoremu tez zabraklo kapitalow
    wlasnych, tyle, ze to bylo na podstawie audytu niemal sprzed roku, a
    bank juz rzekomo zaczal wychodzic na zysk ...

    > W PL są i tak masymalne dozwolne w UE wymogi dot. zabezpieczenia
    > kredytów (podobno podwyższone z myślą o Getin Banku). To wystarczy
    > by się przyczepić.

    Swoja droga - jesli slusznie przypuszczam ze lockdown mogl se odbic na
    IB, to i GB moze mocno zaszkodzic ..

    > Ciekawe czy akcje GB polecą w dół? Ale GB dużo większy od Idei.
    > Kto mógłby go przejąć z ew. dopłatą z BFG? PZU+PKO BP?
    > Wiem! Polska wersja czebola - Orlen!

    Nie, bo nie jest bankiem. Chyba, ze KNF mocno nagnie
    przepisy/wypracowana linie.

    Ale czemu nie Pekao?
    BFG zagwarantuje pokrycie ewentualnych strat :-)

    Chyba, ze ... stopy nadal spadna, a podatek bankowy przekroczy zysk z
    kredytow...

    J.