  • Data: 2021-05-02 16:41:59
    Temat: Re: Giełdy BTC
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-05-02, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Maker/taker to obce mi pojęcie. Prosiłbym o słowo wyjaśnienia, moje
    > domysły mogą być nietrafne.

    Maker to jest osoba która "tworzy" rynek, czyki składa zlecenia
    oczekujące, które umieszcza się w tzw. order booku. Transakcja sobie
    czeka aż ktoś zgodzi się na warunki w niej zawarte (np. sprzedaż X PLN
    za Z BTC). Taker to osoba która "odpowiada" na zlecenie, czyli zgadza
    się na warunki i dochodzi do zawarcia danej transakcji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com