    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze już nie chcą?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5a1c8e90$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5a1dbd07$0$5141$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5a1ec0fe$0$662$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <f...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <9...@g...com>
    <m...@p...waw.pl> <5a3949d8$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <5a3bb0ef$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl>
    Date: Thu, 21 Dec 2017 19:09:47 +0100

    Dnia Thu, 21 Dec 2017 17:30:14 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Spotkałem się z tym tylko kilka razy, w porównaniu do ciągłego użycia
    > drugiego znaczenia.

    Wydaje mi sie, ze to ciagle jest uzywane. Zadluzenie panstwa, bilanse
    bankow, bilanse wiekszych przedsiebiorstw, w ktorych jest wiele walut
    i terminow platnosci.

    > Zwykle przelicza się na własną, albo na euro (w kontekście EU).

    Jak wlasna jest niestabilna i skacze to ma znikomy sens :-)
    Euro na szczescie stabilne ... ale juz swiatowa ekonomia czesto
    posluguje sie wskaznikami w $ ...

    alutowy__indeksowany_czy_denominowany_.html

    > Nie wydaje mi się. Nie jest żadnym problemem ustalenie wysokości
    > zobowiązania w sposób zależny od czegoś

    Tu nie chodzi o wysokosc, tu chodzi o umowe.
    Bank "udzielil kredytu" i sie bedzie tej kwoty trzymal, nie moze byc
    1% wiecej, bo kurs sie zmienil :-)

    > Jest różnica, ale moim zdaniem nie jest to różnica w walucie kredytu,
    > tylko w sumie.

    No i w sumie problem :-)

    > W praktyce, jak dla mnie przynajmniej, w ogóle nie było kredytów.

    Jakies tam byly. Dla mlodych malzenstw, dla rolnikow, dla tych co sami
    budowali - choc w koncowce PRL to obustronny strzal w stope.

    J.