  • Data: 2021-05-02 21:54:35
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-05-02, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Tak, jak są zgodne z prawem zmiany w ustawie uregulowań konstytucyjnych,
    > bo się "wzięło" TK i KRS? No tak, jak prawo można w jeden wieczór
    > dostosować do konkretnej sytuacji...

    To nie ja jestem zwolennikiem "prawo ponad wszystko", tylko mój
    przedpiszca, jak to go nazwałeś - troll amator. Ja pokazuję do czego to
    może doprowadzić.

    > Albo mówimy o państwie prawa albo o państwie prawa i sprawiedliwości.
    > Więc nie wyjeżdżaj tu ze sprawiedliwością społeczną, bo ci przypomnę
    > czym się różni demokracja od demokracji socjalistycznej, a jesteś w wieku,
    > że jeszcze "ten Niemiec" wszystkiego ci nie chowa :-P

    Ale ja mam pełną świadomość, że nie żyjemy w państwie praworządnym.

    > Ja nie bronię tego "trolla-amatora", ale nie należy dając mu odpór
    > używać "przefajnowanych argumentów". A niezależnie od wszystkiego,
    > pojedynczy człowiek w starciu z machiną bankową _zawsze_ jest
    > przegrany, nie tylko wtedy, gdy nie doczyta drobnego druku,
    > czy uwierzy "doradcy". A jedyne, co IMO z Twojej argumentacji
    > "za bankami", jest warte rozważenia to ryzyko, że część kosztów
    > poniesionych za _upadające_ banki zostanie przeniesiona na klientów
    > tych banków, co przetrwają. Tyle, że Ty sugerujesz, że to będą
    > całe koszty. A to już trochę manipulacja.

    Nie. Ja sugeruję, że to pójdzie dalej. W zależności jakimi cojones
    wykarze się rząd w walce z frankowiczami, to albo dojdzie do przejęć
    (w podany przeze mnie sposób) i nacjonalizacji banków, albo nie.
    Jeśli nie, to kosztem dodatkowym będzie znaczne ograniczenie akcji
    kredytowej, co przełoży się m.in. na ograniczenie akcji inwestycyjnej.
    Można to oczywiście lekceważyć, ale jak najbardziej takie zagrożenia są.

    > Nigdzie nie jest powiedziane, że banki muszą przynosić zyski. A znaczna
    > część argumentów - w tym i te wspomniane powyżej - opiera się na milczącym
    > założeniu, że muszą...

    To nie tak działa. Zyski banków zostaną zabezpieczone przede wszystkim,
    a koszty w maksymalnym stopniu przerzucone na klientów. Czy to w postaci
    podwyższonych opłat, podwyższonych kosztów zabezpieczeń, dodatkowych
    prowizji, czy też w postaci wstrzymania akcji kredytowej dla firm (w
    pierwszej kolejności), czy wstrzymania mniej rentownych kredytów kosztem
    tych bardziej rentownych (konsumenckich) itp. itd.

    > Zdecyduj się, czy taki scenariusz jest dobry czy zły dla suwerena?

    Dla rządu tak, nie dla suwerena.
    Rząd potrzebuje znacjonalizowanych banków dla swoich potrzeb i to
    bardzo. Jestem pewny, że jeśli te wyroki potoczą się mocno nie po
    myśli banków, to będziemy obserwować próby ugrania czegoś na tym
    przez rząd.

    > Bo jak dla mnie, to w zasadzie wszystko jedno, czy mnie wydutka bank, czy rząd.
    > A tak, to przynajmniej część frankowiczów zostanie _mniej_ wydutkana...

    Czytałeś potencjalne skutki społeczno-ekonomiczne w przypadku najgorszych
    scenariuszy? Może warto:

    https://fundacjacms.pl/wp-content/uploads/2020/02/Ra
    port_Konsekwencje-wyroku-TSUE-w-sprawie-kredytow-fra
    nkowych.pdf
    Część 2.

    --
    Wojciech Bańcer