    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
    Date: Sun, 21 Jun 2009 06:08:34 -0700 (PDT)
    <h1gik6$fmd$2@news.interia.pl> <h1gklv$q4s$1@achot.icm.edu.pl>
    <h1go8l$mpn$5@news.interia.pl> <h1gq2g$hpr$1@news.onet.pl>
    <5...@o...googlegroups.com>
    <h1gu9d$ui2$1@news.interia.pl>
    <0...@t...googlegroups.com>
    <h1illd$gv8$1@news.onet.pl>
    <5...@n...googlegroups.com>
    <h1isdh$3vo$1@news.interia.pl>
    <7...@e...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <9...@v...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>

    On 21 Cze, 08:22, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Teoretycznie, nie. Ale co komu z takiej teorii?

    Praktyka oraz lepsze samopoczucie, na przyklad. :)

    > Czyli zauwazasz roznice?

    Tzn. zmiane w podejsciu do przekraczania granicy, na wzor "swiatlych"
    administracji europejskich? I owszem. Niestety. Wraz ze mna zauwaza
    kilka milonow ze stanow przygranicznych i daje temu wyraz piszac do
    gazet, "poslow" i senatorow.

    > Tak, wiem, przekazuja je "w niektorych przypadkach" USA :-)

    Jezeli lecisz do USA, to oczywiscie. Podobnie przekazuja je wladzom
    australijskim, kiedy lecisz do Australii. Oraz wladzom hiszpanskim,
    kiedy lecisz do Hiszpanii z poza Schngen, np. z UK albo z Irlandii.

    Oraz - jak przypuszczam - na zadanie wladzom imigracyjnym
    ktoregokolwiek z krajow, czy to "wylotu", czy "przylotu".

    > Typowo niczego takiego nie ma.
    > Ani nie robia kopii np. pod stolem albo jawnie. Nie mowie ze nigdy, ale
    > nie jest to standard. Bardzo czesto, zwlaszcza poza tzw. "krajami
    > wysokorozwinietymi" zdazalo sie, ze tylko pokazywalem okladke paszportu,
    > albo w ogole nic nie pokazywalem.

    Nie spodziewam sie, ze musiales cos pokazac oficerowi imigracyjnemu na
    lotnisku, jezeli leciales wewnatrz Schengen. Ale nic nie pokazywales
    liniom lotniczym odprawiajac sie na lot?

    I wydaje mi sie, ze nie mozna juz wleciec do / wyleciec z Schengen
    "machajac okladka". I to od jakiegos czasu.

    > Co mnie obchodzi byla sluzaca z jakiejs mafii. "Zwykly szary czlowiek",
    > ktoremu akurat przypadkiem wpadly w lapy "ciekawe" dokumenty nie bedzie
    > sie bal ich wyslac np. do gazety. A gazeta nie bedzie sie bala ich
    > opublikowac.
    >
    > Widzisz jakas drobna roznice?

    W Twojej definicji panstwa prawa i w mojej definicji panstwa prawa -
    nawet wiecej niz drobna.
    W podejsciu do wartosci typu zycie ludzkie tez wydajemy sie roznic.
    Zdanie: "Co mnie obchodzi byla sluzaca z jakiejs mafii" najlepszym
    tego przykladem.

    Nie znam / nie spotkalem nikogo w USA kto by sie "bal" wyslac
    czegokolwiek do gazety.
    I zapewniam, ze gdybym sam uzyskal dostep do czegos wystarczajaco
    "ciekawego", to nie poprzestalbym na lokalnych gazetach.

    > Ale robisz cos, co mogloby byc powodem? Bo wiesz, jesli nie stanowisz
    > zadnego zagrozenia dla Matriksa, to chyba nie jest dziwne ze nie masz
    > sie czego bac. Komunisci tez nie wyciagali ludzi z domow na slepo, bo
    > i po co.

    Mam wlasciwie tylko jedno pytanie. Skad czerpiesz wiedze o realiach
    zycia w USA?