  • Data: 2021-03-17 14:28:16
    Temat: Re: Dokąd przenieść kartę kredytową?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 17 marca 2021 o 14:08:36 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Na początku citek mi dał bardzo mało (znacznie mniej, niż obiecywał
    > agent, który widział mój kwit z zarobkami).

    Hmm, to ciekawostka, albo jakiś lewy agent.
    citek ma to do siebie, że daje zawsze maxa - do niedawna nie dawali nawet możliwości
    negocjacji przy wydawaniu karty (choć potem obniżyć można jedną wiadomością w ST),
    teraz chyba muszą, ale i tak robią to tylko wtedy, gdy klient wspomni.
    Zaś w citku można dostać najwyższy limit, bo wymagają tylko 2% spłaty minimalnej, co
    mocno zwiększa zdolność kredytową - szczególnie że "standardowo" jest to 5%.
    Mi na start dali 10k (choć może to nie było tak równo, może jakieś 10400zł czy cuś,
    np. mama dostała 9990zł ;) - a dowiedziałem się tego dopiero z przysłanej umowy ;)
    Trochę to było mało, bo w db pół roku wcześniej dostałem od ręki 20k, ale może
    dlatego, że przez telefon, choć chyba jakieś dokumenty dochodowe im dosyłałem mailem.
    A właściwie razem z kartą przysłali list, że mogę od razu zwiększyć do 15500.

    > Ale potem, to już się napraszali, żeby zwiększać. Ostatnio do
    > absurdalnie wysokiego poziomu, i żebym tylko zaklikał, że potwierdzam,
    > że za zarabiam >X zł (absurdalnie dużo) i wydaję na utrzymanie <Y zł
    > (absurdalnie mało). Co więcej, jak wybrałem zwiększenie limitu o 100 zł
    > to kwoty do zaklikania były te same... Dopiero przez telefon poszło lepiej.

    Taa, takie miałem po roku posiadania tej karty - i te absurdalne kwoty, niezależnie
    od sumy podniesienia, ale przez telefon dało się zwiększyć do 20k bez potrzeby
    składania fałszywych oświadczeń.
    A potem to miałem nawet 60k, jak dawali jakieś wisienki za podniesienie - wtedy to
    już odpowiedzialność karna by była ;>
    Potem były inne wisienki, i to specjalnie dla niezadowolonego klienta - bo była
    kolejna taka promo (oczywiście sporo wcześniej z tych 60k zeszedłem znów do 20k) -
    ale wtedy nagroda miała być tylko przy podnoszeniu przez internet, a nie chciało
    działać - więc po reklamacji sami zadzwonili, czy chcę podnieść, a nagroda będzie
    nawet jak załatwi się to przez telefon...
    Śmieszne też było to, że tą kartę podarunkową do ikei przysyłali "fizyczną", w
    kopercie, i to jeszcze chyba kurierem (dobrze, że do skrzynki mógł wrzucić) - a karta
    była na 50zł, a kurier pewnie kolejne 20.
    Kody za 500zł do biedronki za wzięcie kredytu przysłali już "elektronicznie".
    Z tymi kodami to też są jaja, bo na stronie biedronki każdy może sprawdzić, jaka suma
    pozostała na dowolnym kodzie i do kiedy jest ważny. Niby kod ma 13 liczb - ale jak
    dostałem 5, to 3 były z jednej serii, a dwa z drugiej (a to też tylko dlatego, że 2
    ostatnie dali dopiero po reklamacji). To tak jak z numerami KK w citku, też są po
    kolei ;>