  • Data: 2003-12-12 10:46:29
    Temat: Re: Dane bankowe o kredytach
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dokladnie chodzi mi o
    > dane w postaci wskaznikow na podstawie ktorych banki podejmuja decyzje o
    > przyznaniu kredytu wraz z informacjami o przykladowej kwocie, czasie
    > kredytowania oraz informacje czy klient zwrocil zaciagniety kredyt lub
    nie.

    Rozumiem, ze piszesz o credit scoring'u i szykasz info o parametrach i ich
    wagach..
    Wg. mnie nikt ci tego nie powie bo to jest wielka tajemnica bankow, bo dobre
    wywazenie to odpowiednia ocena ryzyka i docelow wyzsza zyskownosc akcji
    kredytowej.

    Ja bym raczej szukal u dostawcow systemow scoringowych, najbardzie popularny
    to Fair Isaac (http://www.fairisaac.com/fairisaac)

    Drugie zrodlo to zagraniczne serwisy o personal finance, np:
    http://www.fool.co.uk/news/foolseyeview/2001/fev0105
    09c.htm

    Ale jak zobaczysz tam raczej opisuje koncepty niz daja rzeczywiste wagi.