  • Data: 2007-11-25 22:28:42
    Temat: Re: Czytaliscie o znikaniu pieniedzy z kont?
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    news:ficl6r$gdq$1@news.onet.pl...
> [...]
    prf.googlegroups.com...

    ------------

    > 10 lat temu... Ze 2 lata temu jeszcze się tym interesowałem i rozmawiałem
    > z ludźmi którzy zawodowo analizowali możliwości oszukania klienta
    > korzystającego z internetu. Obawiam się, że ta ilość włamów mogła się
    > przesunąć na "korzyść" zewnętrznych...
    > Zresztą na grupie było o tym trochę.

    Wiesz, zgadzam sie, tylko nalezy pewne sprawy jasno sprecyzowac co nazywamy
    wlamem "zewnetrznym" - bo dla mnie np. udostepnienie hasla, zostawienie
    zalogowanego komputera, czy tez odpowiadania na zrecznie przygotowane emaile
    nie sa wlamem "zewnetrznym" a jedynie -hehe- prostackim pozyskaniem
    dostepu:))) Wlam klasyczny zewnetrzny to np. wejscie bez zadnej znajomosci
    hasel, kont ect. A to zgodzisz sie ze mna mozna policzyc na palcach jednej
    reki na przestrzeni lat... Napewno zwykle podpatrzenie hasla czy tez
    skopiowanie numerow kart jest jakas forma wlamania ale defacto musisz i tak
    miec fizyczny dostep do tych danych.

    > Te zresztą też są ukrywane bo są często nazywane przes pseudodziennikarzy-
    > kretynów "włamaniami do banku". A wiadomo - dzienniarz matoł może być
    > niestety "autorytetem". Że też żaden bank nie wytoczy takiemu procesu...

    Jak, wyzej. wiekszosc "wlamu" zewnetrznego to glownie dotyczy wczesniej
    skradzionych/skopiowanych kodow dostepu przez nieostroznosc lub czasem
    glupote posiadacza.

    > Ale ew. prawdziwe zewnętrzne włamy do sysstemu banku byłyby ukrywane
    > najbardziej...

    Tu sie nie zgodze, bo zawsze co w "domu" to sie chowa najbardziej:))))
    Mozesz wierzyc lub nie ale polski podatnik juz nie raz doplacil do roznego
    rodzaju -bledow- bankowcow:) Tyle, ze to nigdy nie bedzie blyszczec w
    swietle reflektorow, jedynie mozna probowac przekopac sie przez sterte
    roznego rodzaju nudnej makulatury by to znalesc.

    > Arek
    >
    > PS. Z ciekawości: od kiedy siedzisz w W. Brytanii?

    Troche dluzej niz Polska weszla do UE:)))