  • Data: 2021-11-23 12:14:08
    Temat: Re: Czym placic za bilety Wizz?
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski pisze:
    .
    > Tylko ja się zastanawiałem, na ile tańsze bilety opłaca im się proponować na rok
    przed lotem - i oczywiście brać za to kasę od razu - żeby ta kasa wypracowała przez
    czas pozostały do odlotu na tyle duży zysk, żeby się kalkulowało.

    To nie jest prosta sprawa, bo co oznacza "opłacało"?
    Jak linia ogłasza jakiś plan lotu to nie może bez powodu sobie go
    likwidowac, odwoływac, zmieniać - bo to kosztuje np. po200euro dla
    kazdego pasażera co miał bilet. Druga sprawa jak się wykupiło jakies
    sloty startowe na lotnisku to i tak kosztują czy sie poleci czy nie, tak
    samo samoloty, musza latać bo inaczej kosztuje ich przywracania i
    utrzymanie. Trzecia sprawa to łancuch lotów, jak samolot ma baze w
    krakowie to leci z niego do mediolanu potem do rzymu potem do barcelowny
    a z powrotem do krakowa, albo czy tam inne podobne układy - nie robi
    jednego lotu dziennie a potem stoi bezczynnie - więc nawet jak nie
    sprzedaż biletów na lot mediolan-rzym to i tak sie odbędzie bo jego
    znikniecie spowoduje zawalenie całego łancucha lotów - i odszkodowania

    Dlatego linia chce sprzedać za jakaś cenę 20% miejsc np. żeby pokryło
    koszty stałe których i tak by nie uniknęła a cała reszta ma dać zarobek
    na paliwo i zysk

    Do tego kreując się na tanią linie z biletami od 9,99 musi choc jedno
    takie mieć żeby przyciągać innych ludzi taniością i na reklamie to
    umieszczać.

    Więc teraz sam odpowiedz czy opłaca się lini bilet za 10euro sprzedany
    rok wcześniej pomimo że koszt takiego lotu to np. 200zł od miejsca ;)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.