    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezprawne opłaty w Lukas Banku
    Date: Fri, 25 Jun 2004 19:35:47 +0200

    On Fri, 25 Jun 2004 14:53:34 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

    >O ile mi wiadomo dłużnik nie może odmówić przyjęcia świadczenia, tak
    >jest (było?) w KC . Więc do "spłat gotówkowych kredytu" wystarczyło
    >zastosować ten przepis. UOKiK nie miał nic do tego. Ewentualnie proszę
    >mi powiedzieć czy ten przepis nie miał tu zastosowania.

    miał. Ale działanie prezesa UOKiK załatwia sprawę "za jednym
    zamachem". Działanie "po linii KC" to byłyby setki (jeśli nie tysiące)
    pozwów przeciwko bankowi. Ale jak to bywa w socjalizmie - urzędnik
    wyręcza obywateli :-) Zresztą zgadzam się z twierdzeniem, że naruszony
    zostały interes konsumentów, więc UOKiK jest kompetentny.
    --
    Jarek Andrzejewski