eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBanki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym › Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
    Date: Tue, 24 May 2016 21:14:54 +0200
    From: Marcin <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

    Witam

    W dniu 2016-05-23 20:46, Kris pisze:

    > Bo i szkodowość inna, i zapewniony dopływ z odsetek na długi czas i zabezpieczenie
    lepsze i....
    > Najwyżej marże podniosą.
    > W 2007-2009 marże były sporo niższe jak teraz. Wiem oczywiście że odsetki wyższe
    ale też więcej za depozyty płacili.

    Niektorzy tlumacza niskie marze na kredyty hipoteczne tym, ze jest to
    zobowiazanie dlugoterminowe i przywiazuje klienta do banku na wiele lat.
    Mialo to pozwolic sprzedawac inne produkty. Stad tez niska marza. Tyle,
    ze niekoniecznie to dziala. Z moich znajomych kazdy kto ma kredyt
    hipoteczny ma tez konto w innym banku i nie za wiele korzysta z uslug
    banku gdzie jest kredyt, bo kredyt co prawda na warunkach dobrych ale
    inne oferty niekoniecznie. Oczywiscie jak to wyglada w szerszej
    perspektywie to nie mam danych...

    > Nie twierdzę uparcie że nie masz racji ale trzeba poczekać z rok na wyniki a tu
    tylko przewidywania lament głównych zainteresowanych i "bankowcy twierdzą"
    > Straty banki księgowo porobiły co niektóre to i w tym roku może nie zapłacą. Ale
    ile lat po kolei mogą straty wykazywać bez utraty "wizerunku" itp
    > No i akcjonariusze jeszcze na wyniki patrzą.

    Tylko, ze glownymi akcjonariuszami w wielu bankach w Polsce sa banki z
    zagranicy. Wiec dla glownego wlasciciela banku istotny jest calosciowy
    zysk a nie ktora czesc zysku jest wypracowana przez poslka spolke. A
    nawet lepiej jakby zysk byl wypracowany w centrum (np. prezes banku
    matki w Niemczech, Francji itp moze miec ambicje polityczne).

    > Co do skali transferów za granice to prędzej czy później wyjdzie- ja uważam że
    jakiś znaczących przesunięć nie będzie. Ale poczekajmy.

    Jako szary korpo szczur to moge powiedziec ze sluzbowe karty kredytowe
    sa od dawna wydawane przez bank w Londynie a splata nastepuje na
    rachunek w Polsce w banku o bardzo podobnej nazwie. Jedyny minus to ze
    system w Anglii potrzebuje kilku dni na zobaczenie wplaty na polski
    rachunek. Wiec pewnie i wieksze kredyty daja sie przeniesc za granice...

    Pozdrawiam,
    Marcin