  • Data: 2021-01-28 16:26:55
    Temat: Re: Bank godny zaufania...?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Jeśli myślisz o tych kryptowalutach, które od początku są tak
    > pomyślane, aby na koniec wydymać tych, co w nie zainwestowali, to
    > oczywiście masz rację. Ale nie wszystkie chyba należą do tej
    > kategorii. Na pewno nie bitcoin.

    Nie wiem o początku, ale niestety bitcoin dokładnie do tego służy.
    Służy właściwie głównie do 2 rzeczy:
    - żeby posiadacze pierwszych bitcoinów wydoili nowych tzw. "inwestorów"
    - żeby bardziej świadoma część tzw. "rynku" doiła część mniej świadomą.

    Nie żeby to jakieś wyjątkowe było. Spekulacje, papiery śmieciowe, to nie
    jest żadna nowość. W tym przypadku różnica jest tylko taka, że te
    "papiery" są absolutnie śmieciowe (nie mają pokrycia w niczym), że
    wygenerowanie ich jest znacznym kosztem dla generujących - i dla
    społeczeństwa, i że nawet nie można mieć - w razie jakichś problemów -
    pretensji do nikogo.

    > Natomiast oczywiście to, co się robi z tymi walutami, czyli spekulacja
    > (w sensie ekonomicznym) to jest coś, co jest uznane za dopuszczalne -

    Owszem. Amber Goldy i podobne im GetBacki też są w tym sensie uznane za
    dopuszczalne. Mi się jednak nie podobają.

    Aaa, zapomniałem - haracze za odszyfrowywanie plików opłacane
    w bitcoinie też są "uznane za dopuszczalne". W końcu - usługa :-)

    > W tym sensie kryptowaluty są ostatnim bastionem prywatności w gospodarce
    finansowej...

    Tak tak. Zwłaszcza dla kogoś innego niż spec od kryptologii (a także
    sieci itp). Sprzyja temu także publikowanie wszystkich szczegółów
    rozliczeń :-)
    --
    Krzysztof Hałasa