  • Data: 2005-06-09 15:56:03
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 9 Jun 2005 12:50:36 +0000 (UTC), w <s...@p...ani>,
    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(-a):

    > Oczywiście, że oba trojany muszą być robione "pod" konkretny system
    > bankowości. Problem w tym, że o ile trojan robiony "pod BPH" musi tylko
    > zbierać dane, to taki robiony pod mbank/intelligo musi również podjąć jakąś
    > konkretną akcję - w tym przypadku:
    > - przerwać łączność z bankiem
    > - zalogować się do banku przy użyciu zdobytych wcześniej haseł
    > - zdefiniować nowy przelew przy użyciu zdobytego przed chwilą hasła
    > jednorazowego
    > - zlecić ten przelew

    Są gotowe programy (nie wiem ile ich jest na dzień dzisiejszy), które monitują
    konta mBankowe, wyświetlają dane o przelewach, gromadzą całość w wyciąg...
    Zapytaj się ich autorów jakie to trudne jest to zadania, które napisałeś.

    > W tym czasie użytkownik się dziwi - operacja którą chciał wykonać nie jest
    > ukończona, nie ma łączności z bankiem...

    Wystarczy mu zamrozić myszkę, 99% pomyśli że ma twardy zwis :) Nic niezwykłego
    i raczej się nie zdziwią tym ;) Ile to z BPH wyprowadzono zanim ktoś się
    zdziwił??

    > Tymczasem trojan bepehowy po prostu sobie zapisze w notatniczku potrzebne
    > dane i grzecznie wyśle do swojego twórcy... A ten użyje ich gdy będzie ku
    > temu najlepsza okazja.

    No, trojan mBankowy ma o tyle ograniczone zastosowanie, że całość operacji
    ograniczyłaby się do 1 dnia (czy też paru godzin).