    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Armagedon.
    Date: Thu, 22 Sep 2011 22:26:09 +0200

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 21:01:28 +0200, totus napisał(a):

    > Ale o co kaman? Przecież to największy miód jaki można mieć z posiadania
    > lokalnej waluty. Jej dewaluacja. Podnoszenie konkurencyjności i inne bla bla
    > bla. Widać po Grecji jakie to nieszczęście posiadać euro. Cała strefa euro
    > im pomaga i emerytury dalej dostają w euro. Pewnie jakby mieli drachmę to by
    > wyszli na tym lepiej. Czyż nie? Zamiast teoretyzować lepiej dobrze się
    > przyjrzeć rzeczywistości i ją przemyśleć. Przy dewaluacji lokalnego
    > pieniądza wzrasta konkurencyjność eksportu. To prawda. Ale dlaczego? Bo
    > spadają zarobki wszystkich w kraju eksportera w walucie importera. To
> [...]

    Ja ja ja! Złotówka tanieje-> eksport rośnie -> złotówka drożeje -> eksport
    maleje i tak w kółko bez końca. Takie sobie dyrdymały teoretyczne. Jak do
    cholery wytłumaczysz, że taki shit jak euro spadło na ryj względem innego
    shitu - doalara a złotówka (pochodząca z zielonej wyspy) spadła jeszcze
    bardziej niż największy shit - czyli euro?