    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: A tak reasumując... Re: lewe bankomaty
    Date: Thu, 12 Sep 2013 13:59:21 +0200

    "sqlwiel" 52317b75$0$1224$6...@n...neostrada.pl

    > Jak oglądam te fotki, to nie czuję się na siłach, aby założyć
    > się o piwo, że rozpoznam podrasowany bankomat.
    > Ale to chyba nie moje zmartwienie?
    > W końcu to na użytkowniku (dzierżawcy/właścicielu) bankomatu
    > ma spoczywać obowiązek zapewnienia jego funkcjonowania zgodnego
    > z założeniami. (Trochę trudno tym objąć całkowicie lewe,
    > wolnostojące od godziny bankomaty - ale takich jest mniejszość)
    > Jeśli ktoś mi świśnie kasę z konta przy użyciu fake-karty,
    > a ja moją kartę mam w portfelu i nikomu jej nie
    > udostępniłem - to bank ma problem, a nie ja.

> [...]

    Tak sobie myślę, że Ty uważasz, iż nie do Ciebie należy:

    -- sprzątanie ulic, ale do firm, które wygrały przetarg
    i są sowicie opłacane przez podatników

    -- nie do Ciebie należy ściganie przestępców,
    ale do tak zwanych organów ścigania

    -- nie Ty masz doić krowy, ale hodowca krów...

    No, z takim myśleniem to daleko nie zaciągniesz w komunizmie...

    -=-

    Moim zdaniem użytkownik karty powinien odpowiadać tylko wówczas,
    gdy ewidentnie uczestniczył w okradaniu -- nie może liczyć na
    przychylność ww. organów wtedy, gdy korzystał z lewego bankomatu
    postawionego przez siebie lub przez swoich/jego wspólników.

    Ale z innej strony patrząc, moim zdaniem użytkownik dla świętego
    spokoju powinien omijać podejrzane (podejrzane wg oceny tegoż
    użytkownika) bankomaty.

    Innymi słowy -- ta zapasowa wrzutnia raczej moim zdaniem wygląda podejrzanie.

    -- Nie ukradłem tego batonika.
    -- Ale usiłował pan wyjść ze sklepu bez zapłacenia...
    -- Nieprawda. Zapłaciłem za batonik.
    -- Komu i gdzie? I ile?
    -- Tamtej pani, w zielonej kurtce...
    -- Tej, która właśnie teraz wsiada do autobusu?
    -- Tak.
    -- A dlaczego wybrał pan taki sposób rozliczenia się ze sklepem?
    -- Bo ta pani powiedziała, że zamiast czekać w kolejce do kasy,
    mogę zapłacić jej...

    -=-

    Kiedyś czytałem o lewych bankomatach. Był nawet taki bankomat,
    który stale był obserwowany przez policję za sprawą ukrytej
    kamery -- niestety ów dozór niewiele zdziałał i oszustom udało
    się uatrakcyjnić ;) ów bankomat pomimo stałego nadzoru...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'