  • Data: 2003-02-26 13:06:08
    Temat: RE: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski) szukaj wiadomości tego autora

    wkg wrote:

    > Witam
    >
    > Sebastian. Dla mnie zle. Oznacza tyle, ze to juz ja
    > odpowiadam za transakcje, nie bank. Podalem przeciez kod.
    > Jeden klopot wiecej. Dotychczas citi anulowalo reklamowane
    > transakcje bez mrugniecia. Pytalem tylko o podstawe prawna,
    > odpowiedzi nie otrzymalem - a wlasciwie otrzymalem - brak. Za
    > to moge sobie miedzy linijkami.

    Podstawa prawna jest podpis a dokladniej jego brak. Slowo "podpis"
    istnieje na pewno w kazdym regulaminie.
    Tylko prawo karne nie zawiera luk. Nie ma regulaminu, ktory opisuje
    kazda sytuacje szczegolowo, sa natomiast takie, ktore opisuja pewne
    modele zachowan, czego przykladem sa regulaminy kartowe i artykuly
    mowiace o podpisie itd.

    > Rozumiem, ze uwazasz, ze do przechwycenia wprowadzanego PINu
    > do pinpadu potrzebni sa obcy, czy to tylko taki rodzaj
    > poczucia humoru ?

    Anglojezyczni maja takie powiedzenie "What man can make, man can break."

    Wszystko da sie zrobic. Gledzenie jednak, ze to wszystko sie da niczego
    nie daje...:-))

    > Stad wlasnie wynika moje zainteresowanie regulacjami prawnymi
    > lub umownymi dotyczacymi odpowiedzialnosci za transakcje
    > wykonane przez kogos innego. Bo, jak juz poprzednio napisalem
    > - mam zle doswiadczenia z reklamacjami transakcji w zwyklym
    > bankomacie.

    Jezeli juz przechwyca Ci wszystkie kody, PINy, itp. mozesz ostatecznie
    powolac sie na nowa ustawe o eip, ktora ogranicza odpowiedzialnosc
    posiadacza karty do 150 euro (nie przeraz sie vacatio legis ;-)) )

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

    Tanie bilety lotnicze!
    http://samoloty.onet.pl