  • 1. Data: 2013-08-15 00:45:08
    Temat: Qrwa mac!
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Zalozylem konto w Citi Handlowy oczekujac ze bede mogl spokojnie robic
    pzrelewy zlotowkowe z konta w Polsce na inne konto w Polsce. Przy
    pomocy Internetu, oczywiscie.

    Tyle ze bedac w USA.

    No i fajnie. Wlasnie dzis probowalem. Pojawilo sie okienko: "wpisz
    numer autoryzacji ktory wyslalismy na twoj telefon". Tyle ze moj
    telefon lezy w szufladzie w Polsce. W USA uzywam zupelnie innego
    telefonu, na ktory Citi Handlowy, nawet gdyby wlozyl gacie pzrez
    glowe, niczego nie wysle.

    Ja rozumiem, security itede.

    Ale... Czy jest jakis inny bank gdzie takie NIEBYWALE SZTUKI jak
    przelew pzrez internet moge dokonac bez takich cyrkow?

    Bede wdzieczny za odpowiedz. Za 2 tygodnie bede w Polsce; pierwsze co
    zrobie to zlikwiduje konto w Citi Handlowy. Ale gdzies musze otworzyc.
    GDZIE??? Czy jest jakis NORMALNY bank?

    Bedac w Polsce swobodnie moge robic przelewy z mojego banku w USA.
    Oczywiscie ze sprawdzaja czy ja to ja. Ale w bardziej ludzki sposob. W
    koncu, W USA nie ma obowiazku posiadania telefonu.

    Czy w Polsce jest obowiazek posiadania telefonu? A co jak telefon jest
    zepsuty? Albo wykaczony z powodu nieplacenia rachunkow? Albo nei ma
    zasiegu? Albo bateria sie wyladowala?

    A.L.

  • 2. Data: 2013-08-15 00:45:44
    Temat: Re: Qrwa mac!
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-08-15 00:45, A.L. pisze:

    > Bede wdzieczny za odpowiedz. Za 2 tygodnie bede w Polsce; pierwsze co
    > zrobie to zlikwiduje konto w Citi Handlowy. Ale gdzies musze otworzyc.
    > GDZIE??? Czy jest jakis NORMALNY bank?

    Zabrać tel z PL i włączyć roaming ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 3. Data: 2013-08-15 01:43:36
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Ta opcja odpada z definicji.

    A.L.

  • 4. Data: 2013-08-15 02:00:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "A.L." a...@4...com

    Szanowny Panie, odpowiadam...

    > Czy w Polsce jest obowiazek posiadania telefonu?

    Niby nie, ale w zasadzie tak. Albo
    inaczej -- w zasadzie nie, ale naprawdę tak. ;)

    > A co jak telefon jest zepsuty?

    Zazwyczaj warto wówczas zaopatrzyć się
    w inny. Reperacja zwykle nie jest opłacalna.

    > Albo wykaczony z powodu nieplacenia rachunkow?

    Startery rozdawane są za darmo?... Chyba aż tak źle nie jest.
    W Polsce odbiorca reklam dostaje jakieś uposażenie. ;)

    > Albo nei ma zasiegu?

    Są różne rozwiązania -- anteny, wzmacniacze, wędrówka do innego miejsca...

    > Albo bateria sie wyladowala?

    Obecnie jest tyle ładowarek -- dynamo rowerowe, słoneczne ogniwa, gniazda USB...

    -=-

    IMO należy ustawić zaufanych odbiorców -- wówczas można lać bez telefonu.

    IMO możesz zainstalować sobie VoIPa, zadzwonić z USA do banku w Polsce
    i zaproponować (po pogawędce uwierzytelniającej) ustawienie odbiorców
    zaufanych... EasyCall dał mi około lutego br. za freeko numer telefoniczny,
    który do tej pory funkcjonuje, i nie tylko nic nie kosztuje, ale na który
    mogę zbierać minuty...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-08-15 02:36:55
    Od: p...@g...com

    Den torsdagen den 15:e augusti 2013 kl. 00:45:08 UTC+2 skrev A. L.:
> [...]
    >
    > telefon lezy w szufladzie w Polsce. W USA uzywam zupelnie innego
    >
    > telefonu, na ktory Citi Handlowy, nawet gdyby wlozyl gacie pzrez

    A moze po prostu zglosic zagraniczny numer telefonu zamiast polskiego. Wtedy
    potwierdzenia powinny przychodzic na numer zagraniczny. W wielu bankach PL jest juz
    to mozliwe.

  • 6. Data: 2013-08-15 03:01:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 15 Aug 2013 02:00:03 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >który do tej pory funkcjonuje, i nie tylko nic nie kosztuje, ale na który

    Dziekuje za porady. Ale mnie interesuje czy jest w Polsce bank w
    ktorym mozna robic przelewy nie posiadajac telefonu. Zalozmy pzrez
    chwile, na roboczo, ze moja religia zabrania mi posiadania telefonu :)

    A.L.

  • 7. Data: 2013-08-15 03:03:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 14 Aug 2013 17:36:55 -0700 (PDT), p...@g...com wrote:

    >A moze po prostu zglosic zagraniczny numer telefonu zamiast polskiego. Wtedy
    potwierdzenia powinny przychodzic na numer zagraniczny. W wielu bankach PL jest juz
    to mozliwe.

    Fajnie. Ale ja dosyc czesto jestem w Polsce i wtedy amerykanski
    telefon bedzie do niczego. Moj telefon komorkowy w Polsce nei dziala

    A.L.

  • 8. Data: 2013-08-15 03:27:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "A.L." p...@4...com

    > Dziekuje za porady. Ale mnie interesuje czy jest w Polsce bank w
    > ktorym mozna robic przelewy nie posiadajac telefonu. Zalozmy pzrez
    > chwile, na roboczo, ze moja religia zabrania mi posiadania telefonu :)

    Wyspowiadałem Cię -- przeczytałem Twój płacz.
    Udzieliłem Ci rozgrzeszenia -- odpowiedziałem Ci.
    Lecz próżne są moje starania, gdy chcesz trwać w swym grzechu...

    BTW... Grzech sprawi, iż mój kręgosłup stanie się zdrowszy. :)
    Drżyjcie duchowni... Grzech naprawdę skusił mnie. :)
    I nie zamierzam rezygnować!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2013-08-15 03:58:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 15 Aug 2013 03:27:49 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    >
    >BTW... Grzech sprawi, iż mój kręgosłup stanie się zdrowszy. :)
    >Drżyjcie duchowni... Grzech naprawdę skusił mnie. :)

    Ale bez jaj... Rozumiem ze w Polsce nie ma banku ktory nei wymaga od
    klienta posiadanai telefonu?

    A.L.

  • 10. Data: 2013-08-15 03:59:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 17:45:08 -0500, A.L. napisał(a):
    > Ale... Czy jest jakis inny bank gdzie takie NIEBYWALE SZTUKI jak
    > przelew pzrez internet moge dokonac bez takich cyrkow?

    mBank, ale uwazaj - oni juz ambitnie przechodza na hasla sms, juz
    niektore rzeczy wymagaja telefonu, a przejscie na te hasla jest chyba
    jednorazowe - potem juz sie nie wycofasz.

    Inteligo - ma karty kodow jednorazowych.
    Credit Agricole - ma tokeny elektroniczne. Ale tez juz wprowadza hasla
    SMS.

    BZWBK - chyba jeszcze w niektorych "produktach" jest token, bo reszta
    zyje z SMS.

    > GDZIE??? Czy jest jakis NORMALNY bank?
    > Bedac w Polsce swobodnie moge robic przelewy z mojego banku w USA.
    > Oczywiscie ze sprawdzaja czy ja to ja. Ale w bardziej ludzki sposob.

    A jaki to jest ten ludzki sposob ?

    Bo przemyslmy sytuacje: zlecono przelew w imieniu naszego klienta,
    zlecenie wyszlo z jakiegos podejrzanego kraju na drugim koncu swiata,
    na konto zagraniczne, wydaje sie to podejrzane ... to dzwonimy i
    sprawdzamy. A tu nikt nie odbiera.
    Kiepski to bank, ktory pusci :-)

    Moze jednak podac telefon, ktory mozna odebrac ?

    >W koncu, W USA nie ma obowiazku posiadania telefonu.

    Juz to niedawno dyskutowalismy.
    W miedzyczasie znalazlem www.bankofamerica.com, tam podobno
    zagraniczna osoba ma szanse zaloczyc konto, oczywiscie pod warunkiem
    ze przyniesie cale pudlo papierow :-)

    Dziwne jakies te banki w Hameryce, taka piekna strona, tyle
    przekonywania dlaczego mam u nich konto otworzyc ... tylko jak to qrwa
    zrobic ? Ale cos znalazlem
    https://secure.bankofamerica.com/applynow/personal-i
    nformation.go

    I co ? Numer telefonu required :-)
    A format tylko amerynski. I jak mam wprowadzic polski numer ?

    To jakis obowiazek posiadac amerykanski telefon ? :-P

    > Czy w Polsce jest obowiazek posiadania telefonu?

    Nie, ale jak telefonow jest wiecej niz obywateli, to znak ze wszyscy
    maja :-)

    > A co jak telefon jest zepsuty?

    Nowy 79zl. Choc jak bank zawiedzie, to i 79 zl moze byc problemem.

    No dobra - to sie wyciaga z szuflady stary :-)

    > Albo wykaczony z powodu nieplacenia rachunkow?

    A to bank slusznie mowi ze takich klientow nie obslugujemy :-)

    > Albo nie ma zasiegu?

    to nie ma i internetu :-)

    > Albo bateria sie wyladowala?

    naladujesz i przelejesz jeszcze raz :-P

    Ale tez mnie to wk* :-)
    Zeby mozna bylo miec dwie metody do wyboru, ale nie, tylko telefon.

    J.