  • 1. Data: 2008-02-26 22:57:39
    Temat: Przewalutowanie
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Może to pytanie zabrzmi kretyńsko ale co mi tam.
    Co jest gorsze: czy dalsze spłacanie kredytu 300000 PLN wziętego 2 lata temu w
    PLN, obecne oprocentowanie 6,48% i rośnie, czy przewalutowanie teraz na CHF.
    Dostałem wstępną ofertę z Millenium refinasowania obecnego kredytu, gdzie
    oprocentowanie będzie 3,26%. Różnica dwukrotna ale czy nie wpadnę z deszczu
    pod rynnę za pół roku, rok itd. ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 2. Data: 2008-02-26 23:05:13
    Temat: Re: Przewalutowanie
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dostałem wstępną ofertę z Millenium refinasowania obecnego kredytu, gdzie
    > oprocentowanie będzie 3,26%. Różnica dwukrotna ale czy nie wpadnę z

    Ja uważam, że gorsze jest przewalutowanie na CHF. Nawet jeśli we środę
    podniosą.

    marekz

  • 3. Data: 2008-02-27 07:55:07
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Ja uważam, że gorsze jest przewalutowanie na CHF. Nawet jeśli we środę
    > podniosą.

    A coś szerzej? Bo ja miesięcznie płacę teraz kilkaset zł. więcej tylko
    dlatego, że wziąłem "patriotyczny" kredyt w PLN ;-), i dlatego przymierzam się
    na poważnie do przewalutowania albo refinansowania. Jednak pytam o radę, bo
    może czegoś nie wziąłem pod uwagę.
    Wiadomo, że Szwajcarzy też tam coś podniosą, ale mówi się o jednej podwyżce a
    nasze oszołomy z RPP kwartał bez podwyżek uważają za całkowicie stracony, więc
    w 2008 czeka nas jeszcze kilka podwyżek stóp referencyjnych. Wczoraj trochę
    popytałem i okazało się, że udzielanie przez banki kredytów hipotecznych w PLN
    praktycznie zamarło z uwagi na to, że oprocentowanie jest nie do przyjęcia. A
    mimo to dalsze podwyżki stóp w drodze :-O
    IMHO to chora sytuacja aby w Polsce NIKOMU już nie opłacało się brać kredytu w
    rodzimej walucie.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 4. Data: 2008-02-27 08:55:24
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    A to zależy jak długo chcesz ten kredyt jeszcze spłacać, jeżeli naście lat
    to warto przewalutować.

    I pogadaj jeszcze z innymi bankami. Mille jest dość średni.

  • 5. Data: 2008-02-27 09:07:08
    Temat: [Nordea] kanal internetowy
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Leży całkowicie. Podobnie transakcyjny kanał telefoniczny.

    Brak podanego terminu kiedy wstanie.

    marekz

  • 6. Data: 2008-02-27 10:46:23
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > A to zależy jak długo chcesz ten kredyt jeszcze spłacać, jeżeli naście lat
    > to warto przewalutować.
    >
    > I pogadaj jeszcze z innymi bankami. Mille jest dość średni.

    Czy marża 0,75% przy kredycie CHF jest OK ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 7. Data: 2008-02-27 10:52:10
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > się
    > na poważnie do przewalutowania albo refinansowania. Jednak pytam o radę,

    Ja po prostu mam przeczucie. :-) Nie ma co debatować, nie mam tendencji do
    bycia analem. W życiu bym nie przewalutował gdybym miał kredyt hipoteczny. A
    jeśli już bym musiał to na USD a nie na CHF.

    marekz

  • 8. Data: 2008-02-28 10:52:43
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Ja po prostu mam przeczucie. :-) Nie ma co debatować, nie mam tendencji do
    > bycia analem. W życiu bym nie przewalutował gdybym miał kredyt hipoteczny. A
    > jeśli już bym musiał to na USD a nie na CHF.

    Przeczucie duża rzecz. USD spada, LIBOR USD też. Jednak Ameryka dla mnie
    osobiście jest zbyt nieprzewidywalna abym zakładał cokolwiek.
    Przewalutować - uważam - muszę bo płacę miesięcznie kilka stów więcej niżbym
    mógł, a RPP czuwa i obmyśla jak tu jeszcze bardziej polepszyć los takich jak
    ja.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 9. Data: 2008-02-28 20:45:44
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    e-kran wrote:

    > Czy marża 0,75% przy kredycie CHF jest OK ?

    To zależy. Jak by mi taką zaproponowali, to bym brał natychmiast. Na
    razie proponują mi 1,5%! Ale jeżeli miasz kredyt, który spłacasz
    regularnie od paru lat, wartość zabezpieczenia jest znacznie wyższa niż
    pozostałe zadłużenie itd., to taka marża nie jest chyba niczym
    nadzwyczajnym.

  • 10. Data: 2008-02-29 11:11:06
    Od: e...@o...pl

> [...]
    > regularnie od paru lat, wartość zabezpieczenia jest znacznie wyższa niż
    > pozostałe zadłużenie itd., to taka marża nie jest chyba niczym
    I może wezmę te 0,75%, zwłaszcza, że nie ma tu żadnych kosztów dodatkowych
    przy przewalutowaniu.
    Zaproponowano mi też marżę 0,48% a nawet 0,33% (GeMomeny) ale dowalili do tego
    8700 PLN tzw. ubezpieczenia od utraty pracy (na 2 lata). Jak się policzy
    oprocentowanie takiego "korzystnego" kredytu to wychodzi duuużo wyższe
    oprocentowanie niż przy marży 0,75% w PKOBP.

    Kolega marekz napisał tu wczoraj o k redycie w USD i zaczynam się temu
    przyglądać.

    Pozdrawiam
    e-kran