  • 1. Data: 2003-03-26 10:38:56
    Temat: Przeliczanie z VisaElectron
    Od: "Mirek D" <A...@w...pl>

    Jak(gdzie) moge sprawdzic ile beda mnie kosztowaly zakupy zagranica?
    Bede robil duze zakupy w Czechach; na jesieni placac karta wtopilem troche
    kasy, a po drodze moglem spokojnie kupic korony w kantorze :-(
    Czy jest jakas roznica przy transakcjach bezgotokowych dla kart VE wydanych
    przez rozne banki (w moim przypadku PKO BP i mBank)?
    Pzdr,
    Mirek

  • 2. Data: 2003-03-26 11:46:22
    Temat: Re: Przeliczanie z VisaElectron
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Czy jest jakas roznica przy transakcjach bezgotokowych dla kart VE
    wydanych
    > przez rozne banki (w moim przypadku PKO BP i mBank)?
    Człowieku to wybrałeś niefortunnie. Polecam VE Millennium.

  • 3. Data: 2003-03-26 12:50:19
    Od: "Mirek D" <A...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" napisał w wiadomości
    > Człowieku to wybrałeś niefortunnie. Polecam VE Millennium.

    Tzn? Jakies szczegoly....

  • 4. Data: 2003-03-26 17:52:22
    Od: "JerzyQ" <j...@i...p>

    Użytkownik "Mirek D" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wydanych
    > przez rozne banki (w moim przypadku PKO BP i mBank)?

    Moje zakupy płacone Visa E V z PKO BP rozliczone 25 i 26 bm kosztowały
    odpowiednio 1$=4,13zł. i 1$=4,12 zl.
    jq

  • 5. Data: 2003-03-26 18:56:19
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Tzn? Jakies szczegoly....

    Co jakiś czas pojawiają się porównania dla różnych kart w danym kraju.
    Obserwując porównania i z własne doświadczenia można powiedzieć, że
    generalnie nie najlepiej wypada Fortis, mBank; w stanach średnich jest PKO
    BP, zaś najkorzystniej Millennium. Chyba nieźle Citi. To tylko moje pobieżne
    obserwacje. Pytałeś bodajże o Czechy więc jeśli chcesz mogę sprawdzić ile w
    lutym kosztowały korony dla kart PKO BP i Millennium, ale nie wiem czy nadal
    jesteś tym zainteresowany. Ponadto grupoicze pewnie mają świeższe
    informacje.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2003-03-26 20:22:37
    Od: "Mirek D" <A...@w...pl>

    Użytkownik "JerzyQ" <j...@i...p> napisał w wiadomości
    > Moje zakupy płacone Visa E V z PKO BP rozliczone 25 i 26 bm kosztowały
    > odpowiednio 1$=4,13zł. i 1$=4,12 zl.

    No tak, ale to sobie wyliczyles po zakupach; ja szukam takiej informacji
    on-line, aby tuz przed zakupami wiedziec czy przypadkiem nie bede za duzo w
    plecy placac karta. Najlepsza bylaby jakas strona w sieci z kursami walut,
    ktore sa wlasciwe dla Visy. Widziale dzis w kantorze dolary po 4,09 czyli na
    100$ wtopiles 3pln; ja kiedys na 100$ wtopilem 25pln i nie chce powtarzac
    bledu. Na dodatek obawiam sie, ze przelicznik korona->$->euro->pln moze byc
    jeszcze bardziej niekorzystny; choc pamietam czasy kiedy oplacalo sie placic
    karta w porownaniu do zakupow waluty w kantorze.
    Pzdr,
    Mirek

  • 7. Data: 2003-03-26 20:41:10
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > plecy placac karta. Najlepsza bylaby jakas strona w sieci z kursami walut,

    Nigdy na taką nie natrafiłem.
    Jeśli chodzi o VE Millennium to możesz się dowiedzieć bez problemu w każdym
    oddziale;
    dla VE PKO BP nigdy tego nie udało mi się ustalić przed tranzakcją

> [...]
    > 100$ wtopiles 3pln; ja kiedys na 100$ wtopilem 25pln i nie chce powtarzac
    > bledu. Na dodatek obawiam sie, ze przelicznik korona->$->euro->pln moze

    raczej CZK-$-PLZ lub CZK-EURO-PLZ

    > jeszcze bardziej niekorzystny; choc pamietam czasy kiedy oplacalo sie
    placic
    > karta w porownaniu do zakupow waluty w kantorze.

    Nadal tak bywa (z autopsji)

  • 8. Data: 2003-03-27 09:00:14
    Od: "Mirek D" <A...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> napisał w
    wiadomości
    > Nigdy na taką nie natrafiłem.
    > Jeśli chodzi o VE Millennium to możesz się dowiedzieć bez problemu w
    każdym
    > oddziale;

    Jesli w kazdym oddziale, to moze na ich stronie jest jakies info?
    A czy sa roznice przy przeliczaniu VE wydanej przez dwa rozne banki?

    > raczej CZK-$-PLZ

    A mi wmawiano, ze po $ jest jeszcze przeliczenie na euro.
    Pzdr,
    Mirek

  • 9. Data: 2003-03-27 09:31:20
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Jesli w kazdym oddziale, to moze na ich stronie jest jakies info?

    Nie

    > A czy sa roznice przy przeliczaniu VE wydanej przez dwa rozne banki?

    Dla VE to generalnie przez $, ale są wyjątki

    > A mi wmawiano, ze po $ jest jeszcze przeliczenie na euro.

    Generalnie VE przez $, a Maestro przez Euro (z pominięciem j.w.)