  • 1. Data: 2009-04-17 10:16:03
    Temat: Proste pytanie z analizy technicznej.
    Od: "george" <g...@v...pl>

    przykładowow
    Klin zwyżkujący.
    http://www.forex-desk.net/analiza_techniczna.html

    Z formacją klina mamy do czynienia w ostatnich fazach wzrostu rynku (klin
    zwyżkujący) Ceny sięgają w dość krótkim czasie nowych poziomów lecz sam ruch
    cechuje brak potrzebnej dynamiki oraz wiele korekt. Dalszy ruch rynku w tym
    samym kierunku staje się niemożliwy (???) co doskonale widać po nachyleniu
    formacji do osi pionowej. Im bardziej klin przylega do osi pionowej tym
    mniej prawdopodobny jest dalszy ruch w tym samym kierunku. Minimalny zasięg
    ruchu po wybiciu z formacji to maksymalna odległość między ramionami klina.

    albo za
    http://www.scribd.com/doc/7046022/Zest-a-Wienie-Wska
    nikow-Analiza-Techniczna

    (...)Klin zwyżkujący jest formacją, która "zawsze" zapowiada spadek cen.
    Często kształtuje się ona podczas krótkich wzrostów przy długotrwałych
    spadkach lub w ostatniej fazie hossy.(...)

    i teraz moje pytanie...

    dlaczego "zawsze" zapowiada spadek cen ? Czy istnieje jakaś interpretacja
    podająca zachowanie inwestorów :"rysujące" klin ? Nie wystarcza mi osobiście
    takie podejście "klin zapowiada spadek bo tak było z reguły w przeszłości".
    Chodzi mi o cos w stylu.

    "Inwestorzy kupują i sprzedają w taki sposób że rysuje sie klin, Ich
    postępowanie świadczyć może o wyczerpywaniu sie byków oraz ...". Bez takiego
    uzadanienie nie bardzo widze różnice interpretacyjną z trójkąta wznoszącego
    ( płaska linia oporu i coraz wyższe dołki) a klina zwyżkującego.
    Dlaczego jedno zapowiada spadki a drugie wręcz przeciwnie...?

    george

  • 2. Data: 2009-04-17 10:22:13
    Temat: Re: Proste pytanie z analizy technicznej.
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Jak ktoś pisze o analizie technicznej "zawsze" to chyba się pomylił.

    Klin zwyżkujący - obydwie krawędzie nachylone ku górze, wybicie w dół =
    zwałka

    Klin zniżkujący - obydwie krawędzie nachylone ku dołowie, wybicie w górę =
    wzrost.

    Tutaj kilka archiwalnych klinów (rok 2007), można zobaczyć jak działały.

    http://www.stopazwrotu.pl/komentarz.php?kid=212

    DJ

  • 3. Data: 2009-04-17 10:34:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "DJ (stopazwrotu.pl)" <d...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > wzrost.
    >
    > Tutaj kilka archiwalnych klinów (rok 2007), można zobaczyć jak działały.

    no właśnie ne chodzi mi o taki "dowód".. że te formacje "działały" kiedys
    wiec wniosek miałby wypływać taki że jak sie teraz cos takiego narysuje to
    tez bedzie "działać" podobnie z pewnym prawdopodobienstwem.

    Te formacje wynikają z jakichś zachowań, chciwości, strachu etc. To że tak
    sie układa wykres z czegoś wynika. Być może istnieje wytłumaczenie dlaczego
    tak rynek rysuje ceny. Samo "automatyczne" postępowanie "jak klin to bedzie
    zwałka" jakoś mnie tak nie przekonuje.

    Przykładowo:

    klin zwyżkujący powstaje jak coraz to nowi kupujący pojawiają sie na rynku i
    w dużej niepewności chcą wykorzystać aktualnie nadarząjący sie trend. Z
    drugiej strony duży stopień niepewności co do panującego trendu wywołuje
    chęc szybkich realizacji zysków ( górne ograniczenie klina wzoszącego ). Po
    przeprowadzeniu kilku takich akcji ( spadek do wyższego dołka i ponowne
    wejscie i szybkie oddanie na nieco wyższym szczycie), kolejna akcja nie
    powodzi sie (brak kolejnych kupujących) i cały ruch zostaje złamany a
    uczestniczący w zabawie uciekają z rynku ( potęgowani strachem towarzyszącym
    im podczas całej zabawy).

    jest w tym sens ?
    george

  • 4. Data: 2009-04-17 10:37:29
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Nigdy nie zastanawiam się nad tym czy dana formacja powstała pod wpływem
    czynika x czy y, jak się wybija, to trzeba reagować.

    Tutaj masz opracowanko o formacjach głowy z ramionami.
    http://www.stopazwrotu.pl/tekst.php?tid=149

    DJ

  • 5. Data: 2009-04-17 10:51:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > czynika x czy y, jak się wybija, to trzeba reagować.
    >
    > Tutaj masz opracowanko o formacjach głowy z ramionami.

    rzeczywiście, w takim podejściu "ilościowym" nie ma sensu analizować
    przyczyn dla których wykres wygląda jak wygląda :). Przeprowadzałeś może
    podobne "badania" dla innych formacji AT ?
    Nie bardzo wiem jaki sens ma podanie "sumarycznego" zysku względem
    ryzykowanej kwoty... no ale to juz uwaga metodologiczna. Wliczyłeś do tego
    wyniki formacji "niezrealizowanych w pełni" ( rozumiem że tu była
    realizowana strata ? )...

    george

  • 6. Data: 2009-04-17 10:56:01
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    W tekście jest opisane wszystko:
    Zysk - odległość od przełamania linii szyi do wysokości formacji (miejce
    realizacji zysku)
    Ryzyko - odległośc od przełamania linii szyi do przełamania poziomu prawego
    ramienia (miejsce realizacji straty)

    Stosunek potencjalnego zysku do straty jest po to, żeby wiedzieć czy w ogóle
    warto się interesować wchodzeniem w formację.

    Robię podobne opracowanie właśnie o klinach, ale musi się ich mi uzbierać
    jeszcze trochę.
    DJ

  • 7. Data: 2009-04-17 17:02:45
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

> [...]

    > linia oporu i coraz wyższe dołki) a klina zwyżkującego.
    > Dlaczego jedno zapowiada spadki a drugie wręcz przeciwnie...?

    Różnica jest widoczna, sam ją wskazałeś:) W przypadku klina tworzone są
    nowe szczyty. Jeśli dynamika wzrostów wytraca tempo i szczyty są coraz
    bliżej siebie położone, wówczas niewielka korekta powoduje przełamanie kilku
    słupków szczytowych co zapowiada dalsze spadki.

    W przypadku opisanego trójkąta, nie ma tworzonych nowych szczytów, ale skoro
    rynek konsoliduje się na wysokim poziomie należy założyć, że nowe szczyty
    pojawią się.
    Proponuję zapoznać się z poniższym linkiem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wykresy_prze%C5%82amani
    a_trzech_linii

  • 8. Data: 2009-04-17 17:38:02
    Od: Krakus <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 19:02, "DeJotTe" <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > rynek konsoliduje się na wysokim poziomie należy założyć, że nowe szczyty

    Czy dobrze widze ze hamburgery nie wlasnie koncza rysowanie klina
    zwyzkujacego ?

  • 9. Data: 2009-04-17 21:27:22
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    > przykładowow
    > Klin zwyżkujący.
    > http://www.forex-desk.net/analiza_techniczna.html

    > (...)Klin zwyżkujący jest formacją, która "zawsze"

    Bzdura, george; masz rację

    "Zawsze"
    :)))

    Zawsze sie umiera i raczej nic wiecej, bo nie kazdy płaci podatki, choc nie
    mówie o sobie:)