  • 11. Data: 2010-09-03 10:52:44
    Temat: Re: Polbank - KK - zapomniany PIN
    Od: "Włodziu" <z...@w...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:i5p3nl$5br$1@node1.news.atman.pl...
    W dniu 2010-09-02 22:10, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    >Po co wymieniać kartę jak można iść do oddziału po nowy PIN w >kopercie.
    >
    >--
    >animka

    A teraz odpręż się, zrelaksuj i przeczytaj cały watek od poczatku. Tylko
    powoli, żebyś zrozumiała wszystko.

    I teraz odpowiedz sobie sama na pytanie o sesns twojej powyższej wypowiedzi.

  • 12. Data: 2010-09-03 16:14:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Opłata za wydanie nowej karty w miejsce zastrzeżonej = 0 pln czyli sprawa
    > PINu wydaje się prosta aczkolwiek przez pewien czas nie będziemy w
    > posiadaniu rzeczonego plastiku.

    limit wyrobiłem, za granicę się nie wybieram więc polbankowa kk chwilowo
    nie jest mi potrzebna, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że operacja
    zamiany karty uda się bez zgrzytu;

    na aktywację powiadomień sms czekałem ponad rok, na kartę bezstykową 2
    m-ce i w końcu mi dwie przesłali, same jazdy z tym polbankiem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2010-09-03 16:15:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    widzę, że karta mi się kończy 11/2010, jak przyjdzie nowa to PIN również
    czy pozostaje taki sam?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2010-09-03 17:31:21
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS pisze:
    > widzę, że karta mi się kończy 11/2010, jak przyjdzie nowa to PIN również
    > czy pozostaje taki sam?

    Tego nie wiem, ale ponieważ to nie jest wydanie duplikatu, tylko
    wznowienie, to w zasadzie spodziewałbym się, że pin pozostanie bez mian.
    Choć kto to wie... :-)

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2010-09-03 18:45:36
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-09-02 12:41, paranoix pisze:
    > Hej,
    >
    > sytuacja jak w tematcie - czy jest możliwość wyrobienia nowego PINu bez
    > płacenia 10 zł :) ?
    >
    > Zbyszek
    A ja się trochę podepnę pod temat.
    Gdzie poza bankomatami jest wymagany PIN zamiast lub razem z podpisem ?
    Chodzi o kartę PolbankEra bez "chipa":)

  • 16. Data: 2010-09-03 19:22:48
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 03.09.2010 20:45, AW pisze:

    > A ja się trochę podepnę pod temat.
    > Gdzie poza bankomatami jest wymagany PIN zamiast lub razem z podpisem ?
    > Chodzi o kartę PolbankEra bez "chipa":)

    Ja używam PIN tylko na stacjach Neste.

  • 17. Data: 2010-09-03 19:25:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja używam PIN tylko na stacjach Neste.

    to ja tak samo, ale za granicą często chcieli PIN do tej karty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2010-09-03 19:33:44
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    AW pisze:

    > A ja się trochę podepnę pod temat.
    > Gdzie poza bankomatami jest wymagany PIN zamiast lub razem z podpisem ?
    > Chodzi o kartę PolbankEra bez "chipa":)

    Zależy od konfiguracji terminala - np. kasy samoobsługowe w Carrefourze
    wymagają pinu od wszystkich kart (nawet jak "zwykle" jest to karta na
    podpis).

    Co ciekawe - w Hiszpanii trafiłem raz na terminal (w jakimś barze z
    hotdogami w zoo), który czasem prosił o podpis, a czasem o pin - przy
    używaniu tej samej karty! (Polbanku)

    Tak samo w Hiszpanii w punktach poboru opłat na autostradzie w ogóle nie
    wymagali ani pinu, ani podpisu - i były to najszybsze transakcje kartowe
    jakie w życiu widziałem. Po prostu człowiek brał kartę, przeciągał przez
    terminal i oddawał, a ja jechałem dalej. Z początku myślałem, że to po
    prostu są transakcje offline, ale po którymś razie zdałem sobie sprawę,
    że zawsze w momencie przejazdu przez bramkę dostawałem smsa z Polbanku -
    czyli operacje musiały być online. A już absolutnym potwierdzeniem
    "online'owości" był fakt, że za którymś razem dostałem odmowę (i
    faktycznie dostępnych środków na karcie wtedy nie było). Odmowa też była
    w ciągu sekundy... :-)

    Natomiast opcja "i pin i podpis" może się pojawić np. w restauracjach,
    gdzie jest możliwość dania napiwku kartą. Wtedy kwotę "podstawową"
    potwierdza się pinem, a na slipie jest miejsce na wpisanie kwoty napiwku
    i podpis. (Ale to dotyczy kart "na pin", bo w kartach "na podpis" na
    slipie może być miejsce na... dwa podpisy - pod kwotą podstawową i przy
    napiwku.)

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2010-09-03 19:37:26
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-09-03 21:25, RobertS pisze:

    > to ja tak samo, ale za granicą często chcieli PIN do tej karty

    No tak, nie pomyślałem o stacjach bezobsługowych bo zawsze tankuje na
    stacjach z obsługą :)
    Ostatnio płaciłem tą kartą w Tunezji i Arab w sklepie próbował ją
    wcisnąć do terminala dla kart "chipowych". jak mu się nie udało to
    zawołał innego i ten drugi "przejechał" nią przez czytnik. :)
    Tylko podpis i Ok.

  • 20. Data: 2010-09-03 19:44:17
    Od: AW <a...@w...pl>

    W dniu 2010-09-03 21:33, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > i podpis. (Ale to dotyczy kart "na pin", bo w kartach "na podpis" na
    > slipie może być miejsce na... dwa podpisy - pod kwotą podstawową i przy
    Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.
    A propos płatności bez PIN-u i podpisu taki sam patent jest na bramkach
    autostradowych w Chorwacji w Zagrzebiu jadąc w stronę Polski.
    Wkładasz bilet do czytnika i do drugiego kartę płatniczą. Kilka sekund i
    bramka się otwiera , bez PIN-u. Rok temu już tak było, tylko wtedy
    miałem kartę Maestro z PEKAO SA a nie Polbank. Nie wiem czy było on- czy
    off-line.