  • 91. Data: 2012-02-26 11:50:49
    Temat: Re: Podwyższenie wieku emerytalnego
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 25 Feb 2012 21:03:18 +0000 (UTC), " sys29"
    <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Po drugie mam prawo uważać, że większość ludzi to głupole.

    No problem. I wzajemnie.

    --
    Maciej Bójko

  • 92. Data: 2012-02-26 12:11:56
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2012-02-25 18:15, zbyszek wrote:
    > nie można z prostej przyczyny - wyliczenie pewnie jest poprawne.
    > Problem leży w założeniach.
    > To trochę jak z funduszami, które pokazują, jaki super bogaty będziesz
    > inwestując regularnie.
    > Liczą one kwoty opierając się o powiedzmy 3 lata hossy. Rzeczywistość
    > te plany koryguje.
    > W demografii okresy są dłuższe, ale tym trudniej przewidywać trendy.
    > Nie można uznać wszystkiego za niewiadome ?
    > A co jest wiadome o roku 2050 ?

    Ponieważ rząd opiera się wyleczeniach na tym co mu GUS przygotuje, zatem
    bezpiecznie możemy i my się na nich oprzeć i zadać kłam fałszywym tezom.

    Ja zakładam że przy zrównaniu emerytów z pracującymi, emerytury nie będą
    wyższe niż to ile się da ściągnąć średnio z jednego pracującego na rzecz
    jednego emeryta. Ergo, emerytury będą znacząco niższe obecnie, nie
    zapewniające, nawet możliwości przeżycia. Zatem można uznać, że system
    emerytalny dla aktualnych 20-30 latków jest już bankrutem. I liczenie na
    takie emerytury jak nasi rodzice, jest wielką naiwnością. Zresztą
    Premier nawet coś takiego chlapną w czwartek albo piątek.

    Oczywiście, należy się zgodzić z Tobą, że to są tylko prognozy, a
    prognozowanie na 20-30 lat do przodu zazwyczaj bywa bardzo nieprecyzyjne.

    Ale skoro rządzący próbują przy użyciu takich prognoz coś nam wmówić -
    musimy dłużej pracować. To ja wysuwam tezę przeciwną, która oparta o te
    same założenia mówi, że nie ma to żadnego znaczenia ile będziemy
    pracować, ponieważ emerytury będą i tak dramatycznie niskie.

    Dodatkowo nie wiem czy zauważyliście jak podprogowo stara się nam
    wmówić, że jest po co płacić, bo emerytury będą przyzwoite. W telewizji
    rządowej na T.., była nawet piękna symulacja ile będzie zarabiała obecna
    34latka przy przejściu na emeryturę w wieku 60 i 67 lat. I padały kwoty
    2k i 3.5k. Oczywiście przeciętny zjadacz chleba nie rozumie, co to jest
    inflacja i że te 3.5k za 35lat będzie warte (przy założeniu jakiś 3%
    inflacji rocznie) jakieś 800PLN (czyli będzie to emerytura głodowa). Ale
    przekaz do ludu jest następujący - emerytury będą wyższe niż obecnie
    (oczywiście następuje tu ocena przez statystycznego Kowalskiego kwoty
    emerytury przy pomocy aktualnych cen). A to także jest ogromna manipulacja.

    Mroziu

  • 93. Data: 2012-02-26 16:56:34
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 26 Feb 2012 13:11:56 +0100, Mroziu <m...@h...pl> wrote:

    >2k i 3.5k. Oczywiście przeciętny zjadacz chleba nie rozumie, co to jest
    >inflacja i że te 3.5k za 35lat będzie warte (przy założeniu jakiś 3%
    >inflacji rocznie) jakieś 800PLN

    ?
    Znaczy będzie przechowywane jako gotówka owinięta w skarpetkę
    w szafie?

    --
    Maciej Bójko

  • 94. Data: 2012-02-27 12:19:39
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    sys29 <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Myślę, że oprócz niewątpliwych ciemniaków społeczeństwa składają się przede
    wszystkim z ludzi naiwnych....

    Zgadza się, ja widzę kilku naiwnych na tym forum :-)
    Dorośli faceci, którzy chodzą w krótkich spodenkach jak smarkacze i żyją
    ultraliberalną utopią, która ma 1% społecznego poparcia !!!

  • 95. Data: 2012-02-27 18:48:14
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Dorośli faceci, którzy chodzą w krótkich spodenkach

    Co on tak tych spodenek uczepił. Przecież zima jest ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 96. Data: 2012-02-27 19:03:54
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    XXL <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Zgadza się, ja widzę kilku naiwnych na tym forum :-)
    > Dorośli faceci, którzy chodzą w krótkich spodenkach jak smarkacze i żyją
    > ultraliberalną utopią, która ma 1% społecznego poparcia !!!

    Ty dalej niczego nie zrozumiałeś ! Moim zdaniem nigdy poważnie nie
    zastanawiałeś się nad tym dlaczego oddajesz taki, a nie inny głos?
    Media ( głównie TVN i TVP ) poddały Cię obróbce i jako oszlifowany diament
    pobiegłeś do urny zagłosować zgodnie z obowiązującą "linią poprawności
    politycznej", "realizmem" i "koniecznością dziejową". Mało tego - widząc,
    że PO pogrąża Polskę w gównie podnosząc podatki i trwoniąc kasę na potęgę
    nie zmieniłeś preferencji wyborczych i ponownie zagłosowałeś na Tuska.
    Tak jak Ty, postąpiła większość ... i jest to jeden z czynników, który
    kształtuje moją opinię na temat tłumu. Tłum to głupie i bezduszne bydlę.
    Innym czynnikiem są osobiste kontakty z przedstawicielami naszego gatunku
    - niestety większość, to ludzie durni i źli - takie są moje spostrzeżenia
    i nic na to nie poradzę. Dlatego frustrację spowodowaną niskim poparciem
    dla idei wolności rekompensuje mi poczucie elitarności liberalizmu.
    Co do "realiów", to już Ci kiedyś napisałem, że nie widzę praktycznie
    żadnych szans, aby w warunkach demokracji pokonać socjalizm. Jak to ujął
    totus : trzeba poczekać, aż ten trend się wyczerpie. I teraz najważniejsze
    - czym w ogóle są tzw. "moje poglądy" ?! Otóż są wyrazem tego, co uznaję za
    swój szeroko pojęty interes ( nie tylko materialny ). W ustroju liberalnym
    ceny towarów w sklepach byłyby niższe, więc miałbym tańszą egzystencję.
    W ustroju liberalnym szkolnictwo i lecznictwo byłyby prywatne, więc tańsze
    i sprawiedliwe - znów dla mnie lepiej. Nie byłoby biurokracji i przywilejów
    grupowych - kolejny zysk. KK zostałby odcięty od koryta itd. Czyli ja
    miałbym lepiej, nie Ty ( bo Ty mnie nic nie obchodzisz ) ale właśnie ja. Jak
    widzisz mój punkt widzenia zależy w dużej mierze od mojego punktu siedzenia.
    Moja egzystencja nie obciąża innych ludzi więc łatwiej mi o takie właśnie
    poglądy. Łatwo sobie wyobrazić, że ktoś, kto jest np. biurokratą będzie miał
    poglądy lewicowe, bo takie właśnie leżą w jego interesie. Biurokraci
    zasadniczo żyją z pasożytnictwa utrudniając życie tym, którzy starają się
    uczciwie pracować. Zmiana ustroju obnażyłaby nieudacznictwo większości
    cwaniaczków, stąd właśnie ta większość broni swoich interesów głosowaniem na
    partie lewicowe.
    Mam nadzieję, że teraz w końcu zrozumiałeś - głosowanie na PO, PiS itp. nie
    leży w moim interesie !!! bo od tego będzie mi tylko gorzej. Pozostaje mi
    albo nie chodzić na wybory, albo głosować na liberałów. Przy małym poparciu
    na jedno wychodzi ... ale wybieram to drugie.

    pozdr.
    sys29

  • 97. Data: 2012-02-27 20:00:27
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik " sys29" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ...Pozostaje mi
    > albo nie chodzić na wybory, albo głosować na liberałów. Przy małym
    > poparciu
    > na jedno wychodzi ... ale wybieram to drugie.

    Traktujesz to jako formę rekreacji czy raczej przymus "psychiczny" ?

    --
    marfi

  • 98. Data: 2012-02-27 20:45:34
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " sys29" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Traktujesz to jako formę rekreacji czy raczej przymus "psychiczny" ?

    Już wiem do czego zmierzasz. Jak odpowiem, że rekreacja, to zarzucisz
    mi olewanie ideałów, a jak przymus - to chorobę umysłową :-)
    Prawda jest taka, że czuję jednak jakiś przymus.
    A Ty chodzisz na wybory ?

    pozdr.
    sys29

  • 99. Data: 2012-02-27 20:58:20
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Już wiem do czego zmierzasz. Jak odpowiem, że rekreacja, to zarzucisz
    > mi olewanie ideałów, a jak przymus - to chorobę umysłową :-)

    Nic nie wiesz bo nic Ci nie zamierzam zarzucać.
    Co najwyżej mozesz mi zarzucic ciekawość :)

    > Prawda jest taka, że czuję jednak jakiś przymus.
    > A Ty chodzisz na wybory ?

    Chodziłem. Ostatnie olałem *prawie* tak samo jak te z 1985 roku.

    --
    marfi

  • 100. Data: 2012-02-27 21:11:12
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    > Chodziłem. Ostatnie olałem *prawie* tak samo jak te z 1985 roku.

    :-) No właśnie. Ta bezsilność jest najbardziej wkurwiająca.
    Ktoś tu kiedyś celnie zauważył, że "gdyby wybory mogły
    coś zmienić, to zostałyby zakazane". Pozostaje czekać aż
    trend się wyczerpie ...

    pozdr.
    sys29