  • 1. Data: 2008-05-21 03:12:22
    Temat: Platnosc tylko wypuklymi KK - ciekawy watek
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=841888&t=8
    41888&sr=ld&pn=1&cat=0

  • 2. Data: 2008-05-21 06:45:32
    Temat: Re: Platnosc tylko wypuklymi KK - ciekawy watek
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    ciekawy wątek ;-)
    również spotkałem się z ograniczeniem, że TYLKO wypukłe, a że z natury
    płaskimi nie płacę (wyjątek nw.) to nie zwróciłem na to szczególnej uwagi

    dodam tylko, że kk Carrefour jest płaska (autoryzowana PINem) - mam taką

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-05-21 07:15:03
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Maj, 08:45, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > dodam tylko, że kk Carrefour jest płaska (autoryzowana PINem) - mam taką

    Ciekawe dlaczego w regulaminie, ktory cytowalem, jest pkt o
    mechcnicznych imprinterach do tej karty.

    Na linku, ktory podeslalem zdjecie karty wskazuje raczej na wypuklosc.
    Moze beda udostepniac kolejne funkcje przy wznowieniach i nowowydanych
    kartach (podobnie jak funkcjonalnosc internetowa). A moze pojawia sie
    mutacje typu "zloty klient" z karta wypukla?

    Zadzwonilem do wlascicielki takiej karty, pomacala palcem - faktycznie
    podobno raczej plaska w dotyku, bardziej zblizona do karty debetowej
    niz wypuklej.

  • 4. Data: 2008-05-21 07:46:02
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    krzysztofsf pisze:
    > http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=841888&t=8
    41888&sr=ld&pn=1&cat=0

    Kilka lat temu przyjmowanie tylko kart wypukłych było popularne.

    Sebastian

  • 5. Data: 2008-05-21 10:16:16
    Od: "Mario" <n...@n...pl>

    A może kwestia nie w tym jaką dana restauracja ma umowę z Polcardem,
    tylko w tym że np. wogóle nie mają terminala do kart,
    a po prostu komputer z dostępem do internetu.

    Wykupują konto w jakimś serwisie do e-płatności typu DotPay
    i biorą od klienta kartę i dane wklepują do komputera.

    Wychodzi taniej, bo za terminale dla małego sklepu Polcard zdziera straszne
    prowizje,
    a tego typu serwisy mają mniejsze prowizje.

    Wtedy w grę wchodzi akceptacja tylko takich kart którymi można
    płacić przez internet, czyli kredytowe (wypukłe) i tylko niektóre debetowe
    (np debetowa Inteligo pozwala na takie płatności, mBanku już nie).

    Sam się kiedyś zastanawiałem nad wdrożeniem takiego rozwiązania
    dla biura podróży przy okazji tworzenia serwisu www. Jak klient sam
    zapłaci
    przez www to ok, a jak przyjdzie do biura osobiście to pracownik mając na
    biurku
    komputer może to zrobić za niego.

  • 6. Data: 2008-05-21 17:21:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mario wrote:

> [...]
    >
    > Wykupują konto w jakimś serwisie do e-płatności typu DotPay
    > i biorą od klienta kartę i dane wklepują do komputera.
    [...]
    Regulaminy Allpay i Przelewy24 sprzed 2 lat (mogło się zmienić, ale wątpię)
    zabraniały takich praktyk, tj. używania nie swojej karty (a do tego się
    twoja propozycja sprowadza).

    p. m.

  • 7. Data: 2008-05-22 04:17:08
    Od: "Mario" <n...@n...pl>

    > Regulaminy Allpay i Przelewy24 sprzed 2 lat (mogło się zmienić, ale
    > wątpię)
    > zabraniały takich praktyk, tj. używania nie swojej karty (a do tego się
    > twoja propozycja sprowadza).

    Tyko rzecz w tym że tak naprawdę klient wcale nie musiał nawet dawać ci
    karty.
    Wystarczyło podać tylko wymagane dane karty, ewentualnie dać klientowi
    dostęp
    do komputera, więc wszystko legalnie - kwestia tylko sposobu dostępu do
    terminala i
    wprowadzenia tych danych na stronie www.

  • 8. Data: 2008-05-22 16:20:37
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > Wtedy w grę wchodzi akceptacja tylko takich kart którymi można
    > płacić przez internet, czyli kredytowe (wypukłe) i tylko niektóre debetowe
    > (np debetowa Inteligo pozwala na takie płatności, mBanku już nie).

    Odnośnie mBanku - podajesz nieaktualne informacje.
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Visa
    _Electron_eKONTO/index.html

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2008-05-22 20:21:11
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > wątpię)
    > zabraniały takich praktyk, tj. używania nie swojej karty (a do tego się

    Bo nie chodzi o Allpay czy Przelewy24, tylko o internetowy interfejs do
    transakcji MO/TO. Jest w ofercie wielu banków i acquirerów.

    k.

  • 10. Data: 2008-05-22 21:05:05
    Od: "Mario" <n...@n...pl>

    > Odnośnie mBanku - podajesz nieaktualne informacje.
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/debetowe/Visa
    _Electron_eKONTO/index.html

    No w przypadku większosci kart Visa Electron mBanku wciąż aktualne.
    Moja wydana w styczniu tego roku na to nie pozwala (ale jest to karta bez
    chipa jeszcze).

    Nowe karty chipowe mBanku jeśli na to pozwalają to są na razie w
    mniejszości.