  • 1. Data: 2009-11-02 08:39:18
    Temat: Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
    Od: BK <b...@g...com>

    Czolem!

    Problem znany mi od lat ale dopiero teraz wpadlem na to, ze trzeba go
    skonsultowac z szersza grupa osob majacych jakas wiedze w tym
    temacie :)

    Sa w Warszawie knajpy [tego samego wlasciciela, m.in. Podwale 25
    Kompania Piwna i Szwejk] gdzie wyraznie pozwalaja na platnosc tylko
    gotowka [oki - zrozumiale] lub karta kredytowa [zapisali to na scianie/
    w menu i obsluga to podkresla].

    Kilka razy odmowiono mi przyjecia debetowki i nie bardzo potrafila mi
    obsluga wytlumaczyc dlaczego "taka polityka wlasciciela" i juz :)

    Wiecie z czego moze to wynikac?

    ps. co nie zmienia faktu, ze i tak im placilem ostatnio debetowka
    tylko mastercard, byla tloczona wiec nie wzbudzila podejrzen :)

    ps2. terminale normalne podpiete do sieci

  • 2. Data: 2009-11-02 08:46:10
    Temat: Re: Platnosc tylko Karta Kredytowa - ciekawostka
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 2 Lis, 09:39, BK <b...@g...com> wrote:

    > Kilka razy odmowiono mi przyjecia debetowki i nie bardzo potrafila mi
    > obsluga wytlumaczyc dlaczego "taka polityka wlasciciela" i juz :)
    IMHO faktycznie takie "widzimisię" właściciela - jeśli faktycznie
    zwykły terminal i umowa..
    W Polsce nie mu tu znaczenia wysokość prowizji itp - może za dużo było
    kiedyś mówienia
    "klient płacący kartą kredytową wydaje więcej" no i właściciel uznał,
    że skoro tak to tylko kredytowe.

    Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
    płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

  • 3. Data: 2009-11-02 08:51:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 9:46 am, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
    > płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

    To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

  • 4. Data: 2009-11-02 09:05:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqc.googlegroups.com...

    > To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

    Bierz pomarańczową ING.

  • 5. Data: 2009-11-02 09:48:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 8...@a...goo
    glegroups.com

    : To kto daje plaskie KK? :) Wyrobie i sprawdze :)

    Lukas dawał, ING, BPH... Pewnie wiele banków takie daje.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-11-02 09:58:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysiek pisze:

    > Ciekawe jednak byłby wyniki eksperymentu gdyby ktoś chciał płacić
    > płaską kk i upierał się, że to jest kredytowa i mają przyjąć;)

    Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką
    zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-11-02 10:06:31
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 10:58 am, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką
    > zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)
    >
    > --
    > MiCHA

    Czyli wszystko rozbija sie o fakt, ze nie akceptuja plaskich kart -
    bez wzgledu na to jaki jest ich rodzaj :)

    Dziwne - gdyby nie to, ze swietnie karmia to bym ich olal :)

  • 8. Data: 2009-11-02 10:07:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" hcmal3$h94$...@a...news.neostrada.pl

    > Nie chcieli. A mi nie chciało się kłócić, więc zamiast płaską kredytówką zapłaciłem
    wypukłą debetówką... :-)

    ZTCW w Polsce nie wolno sprzedawać alkoholu na krechę.
    Przepis jest, wykładni prawa brak.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-11-02 10:13:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 2, 11:07 am, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Przemyslaw Kwiatkowski" hcmal3$h...@a...news.neostrada.pl

    zapłaciłem wypukłą debetówką... :-)

    > ZTCW w Polsce nie wolno sprzedawać alkoholu na krechę.
    > Przepis jest, wykładni prawa brak.
    >
    > --
    > nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    >    .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
    >    `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
    >   o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    Tak ale platnosc karta kredytowa - z punktu widzenia sprzedawcy - nie
    jest platnoscia "na kreche". Sprzedawca obciaza Twoja karte i dostaje
    kase za towar, ktory Ci wydaje... Nie wnika czy Ty ta kase zarobiles/
    pozyczyles czy ukradles.

    Podobnie jest z gotowka - przychodzisz i placisz. Co to sprzedawce
    obchodzi, ze kasa jest np. z pozyczki gotowkowej?

    Swoja droga - przepis obecnie zupelnie nie zyciowy. Bo jak ktos chce
    sie nawalic na "kreche" to nie zrobisz tego na zeszyt u Pani Geni w
    sklepie GS tylko zlapiesz "chwilowke" w providencie :)

  • 10. Data: 2009-11-02 10:45:48
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > ZTCW w Polsce nie wolno sprzedawać alkoholu na krechę.
    > Przepis jest, wykładni prawa brak.

    Jednak, gdyby właściciel restauracji chciał być świętszy od papieża, to
    chyba raczej nie powinien pozwalać na płatności kartami kredytowymi, a
    akceptować debetowe. Robi odwrotnie (czy raczej - myśli, że robi
    odwrotnie). :-)

    --
    MiCHA