  • 11. Data: 2004-05-05 20:57:02
    Temat: Re: Platnosc karta MasterCard bez PINu i bez podpisu
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Maarcel [Lodz] wrote:

    > To na przyszlosc zwracaj uwage sprzedawcy ze ma sprawdzac podpis w
    > transakcjach bez PIN-u. A jak sie rzuca to popros o jego przelozonego.
    > Sam tak robie jak jakas niezdara zapomni sprawdzic podpis, bo potem
    > sie okaze ze skradziona karta wyzeruja rachunek.

    Nikomu nie zamierzam na nic zwracać uwagi to nie mój problem.
    A może mam kopnąć automat, który prosi, żebym przeciągnął kartę na
    parkingu, a potem mówi dziękuję i otwiera szlaban.
    A może dystrybutor paliwa na stacji, który robi tak samo, a może kasę
    samoobsługową w sklepie, która chce tylko dwie rzeczy, kod kreskowy
    towaru, a na końcu kartę kredytową.
    Nie tędy droga.

  • 12. Data: 2004-05-06 07:54:44
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

> [...]
    > A może dystrybutor paliwa na stacji, który robi tak samo, a może kasę
    > samoobsługową w sklepie, która chce tylko dwie rzeczy, kod kreskowy

    Pewny jestes, ze to nie Twoj problem? Czy taka transakcje latwo jest pozniej
    zareklamowac?
    Wiadomo, ze parkingi, autostrady i inne oplaty sa raczej bezpieczne, bo nie
    sadze, zeby ktos kradl karte kredytowa tylko po to, aby zaplacic nia za parking...
    Stacje benzynowe to juz bardziej lakomy kasek, choc przynajmniej w Polsce
    jeszcze takich, ktore nie wymagaja PINu nie widzialem.
    Ale co innego np. sklep z wyposazeniem lazienek, gdzie dwukrotnie placilem
    karta i gdzie moim zdaniem to nie byla pomylka sprzedawczyni, tylko taka
    mozliwosc udostepniona przez eService. Tak mi sie przynajmniej wydaje, choc
    jak jeszcze kiedys tam moze bede, to sie spytam.

  • 13. Data: 2004-05-07 01:13:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <m...@g...pl> writes:

    > Pewny jestes, ze to nie Twoj problem? Czy taka transakcje latwo jest pozniej
    > zareklamowac?

    A po co on ma pozniej reklamowac dokonane przez siebie transakcje???

> [...]
    > mozliwosc udostepniona przez eService. Tak mi sie przynajmniej wydaje, choc
    > jak jeszcze kiedys tam moze bede, to sie spytam.

    Ty raczej spytaj w swoim banku co bedzie jak ktos Ci ukradnie karte
    a kwit nie bedzie podpisany.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 14. Data: 2004-05-12 21:18:28
    Od: "Karol Zwiruk" <p...@z...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl>

    > Pierwszy raz zdazylo mi sie w Polsce, ze przy platnosci karta kredytowa
    > Mastercard nie musialem w zaden sposob potwierdzic transakcji. Nie
    > wprowadzalem ani PINu, ani nie musialem skladac podpisu. Na poczatku
    wydawalo
    > mi sie, ze sprzedawca o tym zapomnial, ale pozniej przyjrzalem sie
    wydrukowi,
    > a tam (eService) napisane bylo, ze podpis nie jest wymagany (???).

    Nie ma takiej możliwości, aby terminal eService nie wymagał od sprzedającego
    w/w potwierdzenia zgodności podpisu chociaż, jak widać z Twojej relacji
    zdarzają się sytuacje gdzie Akceptant posiada rachunek bez podpisu. Takie
    zachowanie jest absolutnie niedopuszczalne i wynika z zaniedbania
    sprzedającego.

    W związku z powyższym, w takich przypadkach należy przekazywać informacje o
    takim punkcie, w którym takie zachowanie miało miejsce bezpośrednio do
    eService. Zostanie tam skierowany przedstawiciel celem przeprowadzenia
    dodatkowego szkolenia personelu.

    Więcej tutaj: http://kartyonline.pl/przyt.php?id=18

    --
    Karol Żwiruk