  • 81. Data: 2005-04-06 18:17:31
    Temat: Re: Piątek
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Zbigniew Demidowicz napisał:

    > Brak mi w tym "przyjemności" :)
    >
    > Dziecinko, odrób lekcje; przyłóż się, zwłaszcza, do j. polskiego ;)

    Sluchaj misiu, jak nie masz nic sensownego do napisania, to nie pisz.
    Moze przynajmniej komus jeszcze bedzie sie wydawalo, ze jestes
    inteligentniejszy niz w rzeczywistosci.

    Bartol

  • 82. Data: 2005-04-06 18:19:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Zbigniew Demidowicz said the following On 2005-04-06 20:06:

    > Brak mi w tym "przyjemności" :)
    >
    > Dziecinko, odrób lekcje; przyłóż się, zwłaszcza, do j. polskiego ;)

    Ech, mądrze mówi a wszyscy się na niego rzucili bez próby zrozumienia :-(

    KJ

  • 83. Data: 2005-04-06 19:17:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ech, mądrze mówi a wszyscy się na niego rzucili bez próby zrozumienia
    > :-(

    Ja próbowałam do pewnego momentu. Potem "wymiękłam".

  • 84. Data: 2005-04-06 19:33:51
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Ech, mądrze mówi a wszyscy się na niego rzucili bez próby zrozumienia :-(

    To niestety normalne. Najpierw gwaltowna negacja, potem refleksja (jesli
    kogos na nia stac) i olsnienie.

    Tak sie zastanawiam czasem skad sie bierze ten opor przed przyjemnoscia.
    I dochodze do wniosku, ze to wina religii, ktora kaze cale zycie walic
    sie w piesi za niepopelnione grzechy i cierpiec niewiadomo za co. A jak
    komus jest przyjemnie to znaczy, ze grzeszy i powinien czym predzej sie
    umartwic, posypac glowe popiolem, wyspowiadac sie i odpokutowac. Nie
    chodze na uroczystosci religijne bo dobija mnie ich smutek, a przeciez
    obcowanie z bogiem powinno byc czyms radosnym, do jasnej cholery!

    A jak przyjemnie jest gdy jest przyjemnie. ;-)

    Bartol

  • 85. Data: 2005-04-06 19:37:56
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > odpokutowac. Nie chodze na uroczystosci religijne bo dobija mnie ich
    > smutek, a przeciez obcowanie z bogiem powinno byc czyms radosnym, do

    Oj widać, że dawno nie miałeś do czynienia z uroczystościami religijnymi i
    religią jako taką (nie ważne jaką). Stąd chyba takie Twoje podsumowanie -i
    wiesz co Bartol? Myslałam, że jesteś mądrzejszy. Jak przeczytałam, to co
    napisałes powyżej to zwątpiłam. I to nie jest żadne "oburzenie" - raczej
    zadziwienie.

  • 86. Data: 2005-04-06 19:38:26
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ech, mądrze mówi a wszyscy się na niego rzucili bez próby zrozumienia :-(

    No to się wczuj, wesprzyj i osłoń by nie rozszarpali ;-)

    Filozofia hedonistyczna ma parę tysięcy lat,
    kto powiedział że jest głupia?
    Ale też nie ma powodu bym się musiał z nią zgadzać.

  • 87. Data: 2005-04-06 19:55:03
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

> [...]
    > wiesz co Bartol? Myslałam, że jesteś mądrzejszy. Jak przeczytałam, to co
    > napisałes powyżej to zwątpiłam. I to nie jest żadne "oburzenie" - raczej

    Nie dziw sie tak. Chodzilem na sluby koscielne moich znajomych. Ponura
    impreza. Gdy jeszcze do tego ksiadz pieprzyl jak potluczony podczas
    kazania (jak nie o rozwodach, to o piwie z kolegami lub lodowkach i
    telewizorach), to byl niezly koszmar. Raz bylo lepiej (gdy ksiadz byl na
    poziomie), raz gorzej (gdy byl prostakiem), ale zawsze smutno jakos.
    Teraz jak ktos znajomy bierze slub koscielny, to przychodze, gdy wszyscy
    wychodza z kosciola. Tak jest ok. ;-)

    Bartol

  • 88. Data: 2005-04-06 19:57:37
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > To niestety normalne. Najpierw gwaltowna negacja, potem refleksja (jesli
    > kogos na nia stac) i olsnienie.

    Napisz coś jeszcze,
    nie żałuj sobie, bo widzę że pomału
    wydobywa się z Ciebie homo erectus ;-)

> [...]
    > chodze na uroczystosci religijne bo dobija mnie ich smutek, a przeciez
    > obcowanie z bogiem powinno byc czyms radosnym, do jasnej cholery!

    Oj Bartol,
    zdaje się równie wiele wiesz o hedoniźmie co o religiach i przyjemności.

  • 89. Data: 2005-04-06 20:31:57
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 06 Apr 2005 21:55:03 +0200, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >Teraz jak ktos znajomy bierze slub koscielny, to przychodze, gdy wszyscy
    >wychodza z kosciola. Tak jest ok. ;-)
    >
    >Bartol

    No cóż. Współczuję twoim znajomym. Okazujesz w ten sposób, że masz ich
    głęboko w dupie.

    G.

  • 90. Data: 2005-04-06 20:35:17
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik S.T. napisał:

    > Napisz coś jeszcze,
    > nie żałuj sobie, bo widzę że pomału
    > wydobywa się z Ciebie homo erectus ;-)

    :-P

    > Oj Bartol,
    > zdaje się równie wiele wiesz o hedoniźmie co o religiach i przyjemności.

    Akurat nie opieram sie celowo na cudzych pomyslach. Ja tylko opisuje
    swoje rozne wrazenia. Ze akurat to do czegos mniej lub bardziej pasuje,
    to mnie specjalnie nie dziwi, bo wcale nie uwazam, bym odkryl ameryke.
    Zreszta z hedonizmem jest troche inaczej. Hedonizm, bardzo ogolnie rzecz
    ujmujac, zaklada dazenie do przyjemnosci i unikanie nieprzyjemnosci.

    Ja z kolei uwazam, ze to jest troche bardziej skomplikowane. Np. kobieta
    zyje z facetem, ktory pije i ja bije, i poniza. Dosyc standardowe
    zjawisko w naszym spoleczenstwie. A ona z nim ciagle zyje i nie chce
    odejsc. Motywacje moga byc oczywiscie rozne, ale za kazda, wbrew
    pozorom, kryje sie przyjemnosc. Bynajmniej nie masochostyczna. Np.
    kobieta pojmuje to jako swoista kare za cos, co kiedys zrobila
    (jakkolwiek by to bylo wyimaginowane). Czerpie przyjemnosc z tego, ze
    odbywa kare, czyli w jakis sposob costam odpokutowuje. Albo uwaza, ze
    ten bandzior sie przy niej w koncu zmieni, bo ona jest dobra i ta dobroc
    splynie na niego. Czerpie przyjemnosc z tego, ze jest lepsza od niego i
    sie poswieca (ze kompletnie bez sensu, to inna sprawa). Albo wziela slub
    przed bogiem i teraz pokutuje niewiadomo za czyje grzechy i sprawia to
    jej jakas mistyczna przyjemnosc Itd. To wszystko akurat niespecjalnie do
    hedonizmu pasuje.

    Tak sie sklada, ze mam znajoma, ktora przezyla sporo lat z facetem,
    ktorego nie kochala. Wlasciwie to cierpiala zyjac z nim. Pogadalismy
    sobie kiedys. I doszla do wniosku, ze rzeczywiscie przez ten caly czas
    gdzies tam gleboko kryla sie przyjemnosc (nie bede wnikal w szczegoly,
    bo sa nieistotne). Istotne jest to, ze powiedziala mniej wiecej: o
    cholera, to faktycznie wcale juz mnie nie dziwi, ze tyle z nim wytrzymalam.

    Np. u podstaw NLP lezy zalozenie, ze kazde, nawet najbardziej
    destrukcyjne zachowanie kryje w sobie jakas pozytywna motywacje. Jak
    widac, moje pomysly to nic nowego.

    Acha, no oczywiscie komus moze sprawiac przyjemnosc, ze wali sie w
    piersi za nieswoje grzechy.

    Bartol