  • 1. Data: 2012-08-26 14:14:34
    Temat: Pay pass -limit transakcji.
    Od: greg98 <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dzisiaj podczas transakcji w Kauflandzie sprzedawczyni wyraziła
    wątpliwość, czy kwota powyżej 30zł (mniej niż 50zł) będzie możliwa do
    zrealizowania zbliżeniowo. I faktycznie, musiałem wklepać pin. Czy zasada
    limitu płatności zbliżeniowych do 50zł jest sztywna, czy też każdy punkt
    może ustalić taki limit indywidualnie ?

    Pozdrawiam,
    G98

  • 2. Data: 2012-08-26 14:47:27
    Temat: Re: Pay pass -limit transakcji.
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 26.08.2012 o 14:14 greg98 <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > zasada limitu płatności zbliżeniowych do 50zł jest sztywna, czy też
    > każdy punkt może ustalić taki limit indywidualnie ?

    Hm... ja zauwazylem ostatnio w kasach samoobslugowych carrefoura dziwne
    dzialanie. Po przylozeniu karty trzeba czekac na interwencje "nadzorcy"
    kas, po akceptacji, transakcja jest procesowana dalej z pinem lub bez. Jak
    pojdzie tak dalej to ubija calkiem fajne rozwiazanie platnosci
    bezstykowych. Jego glowna zaleta jest szybkosc, a kazda dodatkowa czynnosc
    zmniejsza jego przewage nad tradycyjnymi formami platnosci karcianej.
    Swoja droga w XX wieku transakcje karciane zajmowaly mniej czasu i byly
    bardziej przyjazne uzytkownikowi niz obecnie (z wylaczeniem platnosci
    zblizeniowych, ktore bez autoryzacji online sa the best :)

    MK

  • 3. Data: 2012-08-26 16:30:20
    Od: W <w...@w...pl>

    greg98 wystukał, co następuje:

> [...]
    > zasada limitu płatności zbliżeniowych do 50zł jest sztywna, czy też
    > każdy punkt może ustalić taki limit indywidualnie ?

    Ale chwila... zapłaciłeś w końcu zbliżeniowo czy nie? bo płynnie przeszedłeś
    od 'płatności zbliżeniowej' do 'autoryzacja płatności' - w sumie dwóch
    rozlacznych rzeczy ;)

  • 4. Data: 2012-08-26 19:47:59
    Od: greg98 <g...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Aug 2012 16:30:20 +0200, W <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przeszedłeś
    > od 'płatności zbliżeniowej' do 'autoryzacja płatności' - w sumie dwóch

    Witam,
    Nie zapłaciłem zbliżeniowo- musiałem podać ekspedientce kartę i wklepać
    pin.

    G98

  • 5. Data: 2012-08-26 19:51:51
    Od: greg98 <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > bardziej przyjazne uzytkownikowi niz obecnie (z wylaczeniem platnosci
    > zblizeniowych, ktore bez autoryzacji online sa the best :)

    No, chyba w tym kierunku sprawy idą.Niestety.
    Nie wiem, czy są the best te płatności bez autoryzacji ;-), dzięki temu
    już musiałem zapłacić za przekroczenie limitu. Ale mBank dał się uprosić i
    zwrócił opłatę - od tego czasu się z żoną pilnujemy :-)

    Pozdrawiam,
    G98

  • 6. Data: 2012-08-28 23:18:25
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    >limitu płatności zbliżeniowych do 50zł jest sztywna, czy też każdy punkt

    Gdy ostatnio chciałem zrezygnować z PayPasa, bo jak mi ktoś zwinie kartę,
    to obleci 200 sklepów po 49,90 zł i 10.000 zł jestem w plecy - pani z banku
    powiedziała, że jest LIMIT ILOŚCI TRANSAKCJI.do 10 dziennie (PKO BP).

    Druga sprawa - mam kartę na PIN, ale W NIEKTÓRYCH SKLEPACH przechodzi na
    podpis, znaczy TEŻ ZALEŻY OD FIRMY OBSŁUGUJĄCEJ TERMINAL

    Feromon

  • 7. Data: 2012-08-29 00:07:09
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-28 23:18, Feromon pisze:

> [...]
    >
    > Druga sprawa - mam kartę na PIN, ale W NIEKTÓRYCH SKLEPACH przechodzi na
    > podpis, znaczy TEŻ ZALEŻY OD FIRMY OBSŁUGUJĄCEJ TERMINAL

    Odemnie wzięła na stacji benzynowej kartę, machnęła nią przy czytniku
    dwa razy i żadnego pinu czytnik nie wymagał. Fakt, że poszło 2 razy. Nie
    wiem czy Alior Bank 2 razy zaksięgował czy 2 razy zeszło na stacji. Poza
    tym jeszcze ani razu ja sama nie posłużyłam się swoją kartą, bo mi ja
    zabierają i wkładają do czytników albo kładą na czytnikach.
    Chcę zmienić tę nową kartę na starą, tradycyjną, nie wiem czy będę mogła
    to załatwic, nie wiem czy ten Bank nie przeszedł całkowicie na te
    "nowoczesne", ale w sumie niebezpieczne.

    --
    animka

  • 8. Data: 2012-08-29 00:27:52
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Odemnie wzięła na stacji benzynowej kartę, machnęła nią przy czytniku dwa
    > razy i żadnego pinu czytnik nie wymagał. Fakt, że poszło 2 razy. Nie

    Jesli jest mozliwosc platnosci bezstykowej i akurat chce z niej skorzystac
    to nawet nie wyciagam plastiku z portfela.
    - ale widac sa tacy co lubia dawac do raczki ;)

  • 9. Data: 2012-08-29 02:44:20
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-29 00:27, Waldek pisze:

> [...]
    > to nawet nie wyciagam plastiku z portfela.
    > - ale widac sa tacy co lubia dawac do raczki ;)

    Nie chc e dawać tylko wyrywaja mi sami z ręki i z tego wszystkiego nie
    wiem czy ten czytnik już przystosowany do tych kart czy nie, robia cały
    czas z ludzi balony.

    --
    animka

  • 10. Data: 2012-08-29 07:15:41
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Sie, 00:07, Animka <a...@w...pl> wrote:

    > Odemnie wzięła na stacji benzynowej kartę, machnęła nią przy czytniku
    > dwa razy i żadnego pinu czytnik nie wymagał. Fakt, że poszło 2 razy. Nie
    > wiem czy Alior Bank 2 razy zaksięgował czy 2 razy zeszło na stacji.

    Wzielas wydruk potwierdzenia transakcji?