  • 1. Data: 2007-04-20 13:24:56
    Temat: PKO/CS jest już w SFI mBanku
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    W sumie to od wczoraj ale na grupie nic nie było.

    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tfi.html
    ?PKOTFI

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 2. Data: 2007-04-21 08:43:28
    Temat: Re: PKO/CS jest już w SFI mBanku
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> napisał(a):

    > W sumie to od wczoraj ale na grupie nic nie było.
    >
    > http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/tfi.html
    ?PKOTFI

    Hmmmm...
    Bierzemy dla naprzykładu Fundusz Akcji - klik na powyzszej stronie.
    Opłata za nabycie - 0,00
    Czyli zgodnie z filozofią SFI, darmocha po prostu...
    ale:
    Opłata za zarządzanie - 4%

    Wchodzimy na stronę Inteligo i tam znajdujemy ten sam fundusz a tam:
    Opłata za nabycie - 4%
    hmmmm....
    ;-))

    Slawek

  • 3. Data: 2007-04-21 08:51:18
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Slavekk napisał(a):
    > Hmmmm...
    > Bierzemy dla naprzykładu Fundusz Akcji - klik na powyzszej stronie.
    > Opłata za nabycie - 0,00
    > Czyli zgodnie z filozofią SFI, darmocha po prostu...
    Fakt
    > ale:
    > Opłata za zarządzanie - 4%
    Standard w przypadku funduszy z SFI mbank
    > Wchodzimy na stronę Inteligo i tam znajdujemy ten sam fundusz a tam:
    > Opłata za nabycie - 4%
    > hmmmm....
    > ;-))
    To moze jeszze podaj oplate za zarzadzanie
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-04-21 09:16:24
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    > Fakt
    > Standard w przypadku funduszy z SFI mbank
    > To moze jeszcze podaj oplate za zarzadzanie

    Gdzie?
    Oplata za zarządzanie jest ukryta w wycenie wartości jednostki - po prostu
    pomniejsza wartość jednostki.
    Uważasz, że spacjalnie dla SFI mBanku ten fundusz będzie miał inne jednostki
    o podwyższonej wartosci?
    Bo ja myślę że klienci SFI po prostu zapłacą dwie opłaty za zarządzanie:
    - tak jak wszyscy ujętą w wycenie jednostki
    - 4% specjalnie dla klientów SFI (inni klienci nie płacą takiej "opłaty za
    zarządzanie")
    A wszystko po to by móc powiedzioeć że gdzie indziej klienci placa 4% za
    nabycie a u nas nie.
    IMO to nie jest "wybieg marketingowy" tylko oszustwo.
    Opłatę za zarządzanie ponosi się przez czas zarządzania nie wystarczy
    przenieść jej nazwę na opłatę za nabycie by tak się faktycznie stało.

    Slawek

  • 5. Data: 2007-04-21 09:21:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2007 10:51:18 +0200,
    osoba podpisana: badzio <b...@n...epf.pl>
    napisała:
    > To moze jeszze podaj oplate za zarzadzanie
    eee, 4% ?

    KJ

    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 6. Data: 2007-04-21 09:41:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Slavekk <s...@g...pl> wrote:

    > Oplata za zarządzanie jest ukryta w wycenie wartości jednostki - po prostu
    > pomniejsza wartość jednostki.

    Dokładnie.

> [...]
    > - tak jak wszyscy ujętą w wycenie jednostki
    > - 4% specjalnie dla klientów SFI (inni klienci nie płacą takiej "opłaty za

    Skąd wziąłeś pomysł o drugiej opłacie?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2007-04-22 10:59:15
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):

    > Dokładnie.

    > Skąd wziąłeś pomysł o drugiej opłacie?

    A czytałeś ten wątek czy tylko piszesz?
    Pisałem na poczatku.

    Slawek

  • 8. Data: 2007-04-22 11:18:06
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > - tak jak wszyscy ujętą w wycenie jednostki
    > - 4% specjalnie dla klientów SFI (inni klienci nie płacą takiej "opłaty za

    Myśleć to sobie możesz, ale to jeszcze nie powód by pisać głupoty na grupę ;-P

    > IMO to nie jest "wybieg marketingowy" tylko oszustwo.

    IMHO to tylko wytwór Twojej wybujałej wyobraźni ...
    bo inaczej to należałoby nazwać pomówieniem.

  • 9. Data: 2007-04-22 11:49:19
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Slavekk <s...@g...pl> wrote:

    > A czytałeś ten wątek czy tylko piszesz?

    Ja tak, ale Ty sobie nie zadałeś podstawowego trudu przeczytania ze
    zrozumieniem strony, którą podawałeś.
    Wystarczy zerknąć na dowolny inny fundusz aby zobaczyć:
    Koszty zarządzania 4,00 %
    (http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/fi.html
    ?SKAA)

    Zasugerujesz ponownie, że klienci mBanku płacą jakiś ukryty dodatkowy
    procent, którego nie płacą inni klienci tego funduszu? :-)

    > Pisałem na poczatku.

    Zacytowałeś, tylko niestety nie zrozumiałeś tego co cytujesz.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2007-04-22 12:47:13
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):

    > Ja tak, ale Ty sobie nie zadałeś podstawowego trudu przeczytania ze
    > zrozumieniem strony, którą podawałeś.

    Nie tylko tej, ale i innych
    A teraz powoli dla opornych:
    1. To nie SFI mBanku decyduje jekie opłaty pobiera TFI tylko to właśnie TFI
    2. Przywołany w przykładzie fundusz pobiera:
    a) oplate za nabycie 4%
    b) oplate za zarzadzanie (ilestam, niewazne ile bo to ukryte w wycenie
    jednostki)
    3. SFI mBanku KŁAMIE podajac na swej stronie, że
    a) oplata za nabycie wynosi 0 (podczas kiedy wynosi 4%)
    b) oplata za zarządzanie wynosi 4% (podczas kiedy wynosi "ileśtam" patrz p.
    2b, przy czym "ileśtam" nie równa się 4%)
    4. Zarówno klinci SFI jak i inni nabtywcy jednostek tego funduszu ponosza
    takie same oplaty (patrz p. 2a+2b) tylko SFI mBanku OSZUKUJE swoich klientów
    wmawiajac im, że nie ponosza oplaty za nabycie. Oszukuje manipulujac nazwami
    oplat. IMO nie ma do tego prawa i dlatego uwazam to za oszustwo. Pomimo, że
    nie powoduje to obciazenia klientow SFI zwiekszonymi oplatami.

    > Zacytowałeś, tylko niestety nie zrozumiałeś tego co cytujesz.

    Pozostanmy przy swoich zdaniach...;-)

    Slawek